eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyO bateriach › Re: O bateriach
  • Data: 2022-01-09 17:04:08
    Temat: Re: O bateriach
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Sun, 9 Jan 2022 15:40:16 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > W dniu 2022-01-09 o 14:31, Myjk pisze:
    >
    >>>> Ale i więcej się odzyskuje przy hamowaniu.
    >>>
    >>> Nie odzyskasz więcej niż włożyłeś.
    >>
    >> Ameryki nie odkryłeś. Faktem jest jednak że (P)(H)EV odzyska więcej niż
    >> czysty spaliniak który zdziera klocki aby wyhamować tracąc 100% energii
    >> którą odzyskuje elektryk. Ja tylko przypomnę, że mam 144 tys. km w PHEV i
    >> jadę na oryginalnych klockach. Masa, przy sprawności i momencie silników
    >> elektrycznych, oraz właśnie rekuperacji, nie ma szczególnego znaczenia, a z
    >> pewnością nie jest jakimś koronnym argumentem przeciwko bateriom.
    >
    > Tyle że taniej wychodzi zdzierać te klocki niż kupować hybrydy.
    >
    >> To takie samo bajdurzenie jak to że w elektrykach się jeździ w zimie w
    >> czapce i rękawiczkach bo przy ogrzewaniu zasięg spada o ponad połowę. To ja
    >> przy okazji przypomnę, że w niektórych dieslach na zimniejsze rynki (jak
    >> PL) od 20 lat się montuje dogrzewacze _silnika_ vel webasto, bo silniki nie
    >> są w stanie, przy mrozach, zagrzać siebie do optymalnej temperatury, a co
    >> dopiero kabiny. Ale oczywiście nikt się tego nie czepia i nie wyśmiewa,
    >> choć gdyby nie to urządzenie, to setki tysięcy ludzi by musiało w czapce i
    >> rękawiczkach w spaliniaku jeździć (sic!), trzeba się czepnąć elektryków.
    >
    > Kup sobie tego dizla i się dowiesz że jak ma problemy z nagrzewaniem
    > kabiny to producent instaluje zamiennik świecy żarowej w nagrzewnicy
    > kabiny.
    >

    Np. Honda.

    Ale to nie jest dobre rozwiązanie. Moc niewysoka (w stosunku do Webasto czy
    innego Ebesprachera), prąd bierze z akumulatora - co silnik musi nadganiać
    w nieefektywnym zakresie obrotów.
    Webasto można odpalić zanim się przyjdzie do samochodu, a silnik startuje
    już wstępnie podgrzany. Człowiek też ma milej.
    Spaliny z webasta są stosunkowo czyste - w zasadzie (przy czystym palniku i
    dobrym spalaniu) praktycznie nic nie czuć, a efektywność bardzo wysoka.

    Miałem Webasto Thermo Top C we Freelanderze.
    Dogrzewacz w Civic VII w dizlu.
    Elektryczne ogrzewanie (6 kW) w Outlander PHEV (oraz tradycyjna
    nagrzewnica).

    Thermo Top praktycznie niesłyszalne. Przy niepracującym silniku tylko coś,
    jakby gwizd, bardzo cicho. Trochę pary wodnej z rury wydechowej przy lewym
    przednim kole. Brak zapachu, tylko krótko przy odpalaniu lekki zapach
    nafty.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: