  • 1. Data: 2021-07-13 10:49:58
    Temat: Re: O wilczycy nowa...
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 11.07.2021 o 19:48, Eneuel pisze:
    > Googlasta mapa obwieszcza kolorem czerwonym wypadki komunikacyjne
    > na autostradzie A1 zwanej bursztynową...
    >
    > Kłamie czy mówi prawdę?
    >
    > Hołowczyc nic nie wskazuje w tamtych rejonach... Nie umiem go
    > słuchać lub czytać?

    Wypadki to i owszem, tu raczej Hołowczyc nie staje na wysokości
    zadania,  ale używanie googlastej jako wykrywacza korków zupełnie mija
    się z celem.

  • 2. Data: 2021-07-13 11:14:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Jul 2021 10:49:58 +0200, trybun wrote:

    > Wypadki to i owszem, tu raczej Hołowczyc nie staje na wysokości
    > zadania,  ale używanie googlastej jako wykrywacza korków zupełnie mija
    > się z celem.

    To co uzywac? Automapy, nic?

    IMO - dawniej problemem w google byl czas odswiezania trasy.
    IMO, robil to co kilkanascie minut. Mozna sie w korek wpakowac.
    Nie wiem jak teraz - mogli poprawic.

    No i calkiem swiezy przypadek znajomego - google korek znal, pokazywal
    na czerwono ... ale nawigacja wpakowal go w korek bez ostrzezenia.
    1.5h spoznienia ...

    J.

  • 3. Data: 2021-07-13 11:58:10
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 13.07.2021 o 11:14, J.F pisze:

> [...]
    >
    > No i calkiem swiezy przypadek znajomego - google korek znal, pokazywal
    > na czerwono ... ale nawigacja wpakowal go w korek bez ostrzezenia.

    Nic, próbowałem i jak na razie więcej szkód niż korzyści. Na
    usprawnienie na tyle żeby działało to w miarę sprawnie trzeba będzie nam
    jeszcze poczekać.

    Oczywiście mowa tu o Google Maps, bo u innych może to działa lepiej.

  • 4. Data: 2021-07-13 12:45:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Jul 2021 11:58:10 +0200, trybun wrote:

    > Nic, próbowałem i jak na razie więcej szkód niż korzyści. Na

    Naprawde? Szkoda przez brak informacji IMO duza.

    > usprawnienie na tyle żeby działało to w miarę sprawnie trzeba będzie nam
    > jeszcze poczekać.
    > Oczywiście mowa tu o Google Maps, bo u innych może to działa lepiej.

    Janosik jest IMO jeszcze gorszy - wielu koreczkow nie widzi, lub widzi
    z duzym opoznieniem. W dodatku bardzo niechetnie pokazuje korki na
    mapie, wiec czlowiek nie ma "ogladu sytuacji" - widze, ze mnie
    prowadzi na inną/złą droge, i nie wiem dlaczego. Google przynajmniej
    pokazuje lepiej.
    Choc czasem potrafi pokazac precyzyjnie i poczatek i koniec korka ...
    ale to widac jakas bardziej stacjonarna sytuacja.

    AM i TomTom ... moze one dzialaja lepiej.

    No i pisalem jeszcze o pewnym zdarzeniu gdzies sprzed 2-3 lat.
    W radiu slysze, ze bedzie przebudowa przejazdu kolejowego w
    miejscowosci ... hen gdzies daleko, i droga od jutra bedzie zamknieta
    na dlugo.

    Wiec zagladam na strone GDDKiA - brak informacji. W pliku utrudnien -
    brak informacji. Poczekalem do "jutra" ... google omija te droge.
    Targeo/Automapa - omija. Janosik ... prowadzi w najlepsze przez.
    Na stronie GDDK info juz jest, w pliku tez juz jest - wprowadzili
    gdzies poznym popoludniem, jakby nie mozna bylo wczesniej.

    No ale GDDKiA ma info o drogach krajowych. Remonty na innych drogach
    to znaja inne dyrekcje. Jakby nie mozna bylo tego wrzucic do jednego
    pliku.

    J.

  • 5. Data: 2021-07-17 12:40:31
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 13.07.2021 o 12:45, J.F pisze:

    > Naprawde? Szkoda przez brak informacji IMO duza.

    Nadmiar nawet gorszy od całkowitego braku informacji.

> [...]
    >
    > No ale GDDKiA ma info o drogach krajowych. Remonty na innych drogach
    > to znaja inne dyrekcje. Jakby nie mozna bylo tego wrzucic do jednego

    Póki co nie znam nic lepszego od Yanosika.  Oczywiście odnośnie korków
    niczym już się nie wyróżnia, aqle przecie ogólnie rzecz biorąc to nie ma
    żadnego programu który robi to dobrze.

  • 6. Data: 2021-07-17 12:40:47
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 13.07.2021 o 18:44, Eneuel pisze:
    > Eneuel koryguje samego siebie:
    >
    > Nie wiem, co trybun miał na myśli, więc wycofuję swą wypowiedź i
    > czekam na dojaśnienia...
    >
    > Jeśli Hołowczyc nic nie wskazuje -- przyjmuję do wiadomości...

    Tylko to że na dzień dzisiejszy korzystanie z ostrzegania przed korkami=
    wizycie u wróżki bądź czarnowidza Jackowskiego.

  • 7. Data: 2021-07-17 12:41:17
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 13.07.2021 o 18:31, Eneuel pisze:
    > trybun usiłuje trafić do celownika...
    >
    > : używanie googlastej jako wykrywacza korków zupełnie mija się z celem.
    >
    > Dlaczego?

    Bo to normalny totolotek, a i może zaszkodzić.

  • 8. Data: 2021-07-17 13:54:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "trybun" napisał w wiadomości grup

    >Nadmiar nawet gorszy od całkowitego braku informacji.

    Ale nadmiar informacji, czy falszywe informacje ?

    >Póki co nie znam nic lepszego od Yanosika.

    W sensie, ze lepszych w/g Ciebie nie ma, czy w sensie, ze nie znasz
    nic innego? :-)

    > Oczywiście odnośnie korków niczym już się nie wyróżnia, aqle przecie
    > ogólnie rzecz biorąc to nie ma żadnego programu który robi to
    > dobrze.

    IMO - fatalne sa w janosiku. Informacja o korkach w ogole, rzetelnosc
    jej,
    oraz prezentacja na mapie.
    Ale musial bys pojezdzic z janosikiem i np google naraz.
    Albo jakies promocyjne darmowe konto na Naviexpert, Automapie czy
    Tomtom.

    Przy czym pisze o okolicach wroclawia, oraz samym Wroclawiu.
    Moze gdzie indziej jest inaczej.

    I odroznil bym te sytuacje, bo czasem np dwie alternatywne miejskie
    trasy sie roznia np o 3 minuty.
    To sa dwa postoje na czerwonym.
    Poza miastem jakos latwiej.

    A porownac ciezko, najlepiej to by bylo jedzic w dwa samochody, kazdy
    wedlug innej nawigacji, i podsumowac wyniki po wielu trasach :-)
    Tym niemniej ilosc sytuacji, gdy stoje w korku, a janosik go nie
    pokazuje, jest spora.

    Albo np porownac poczatkowy przewidywany czas dojazdu z rzeczywistym.
    Ale ja szybko jezdze i bez korkow nadrabiam :-(

    J.

  • 9. Data: 2021-07-18 00:45:48
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 17.07.2021 o 23:59, Eneuel pisze:
    > trybun nie lubi gier hazardowych:

    > Wg mnie googlasta trafia korkami bardzo dobrze.

    Oj chłopcy, chłopcy. Nawet nie wiecie, że goglasta używa algorytmów z
    innych smartfonów, nawet jeśli posiadacze nie uzywają w danej chwili
    nawigacji a mają włączony GPS\transmisję i uruchomioną w tle usługę
    "moje miejsca" gdzie sporo osób to ma włączone. Jest to JEDYNA nawigacja
    mająca takie możliwości.

    Inna sprawa, że Trybik jak i E-manual mieszkają w miejscach o bardzo
    małym nasileniu ruchu, przez co niewiele wiedzą na te tematy. Co do
    Białegostoku, to tam jakieś letkie zacofanie technologiczne i korki
    nieszczególne nawet a Trybik do dużego miasta też ma spory kawałek.
    Jeszcze inna sprawa, to rozumienie "timingu" korków...ale jakoś nie chce
    mi się wykładać tej dość prostej wiedzy.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 10. Data: 2021-07-18 22:24:03
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 18.07.2021 o 21:34, Eneuel pisze:
    > LordBluzg trochę bredzi...

    > Może opisz to używanie staranniej?
    >
    > Korzysta z algorytmów pisanych przez inne smartfony?
    >
    > Uruchamia na innych smartfonem potajemnie algorytmy?...
    >
    > 'Algorytm' to: sposób postępowania, program komputerowy, przepis,
    > instrukcja...

    Łosiu, zbiera dane z ruchu i wpierdala je do swojej bazy. Taki przykład:
    Jedzie sobie E-manual Volvo w Białymstoku i ma włączoną nawigację
    Google. W promieniu 10km NIKT nie ma włączonej nawigacji Google ale dane
    z innych smartfonów spływają do bazy, na podstawie algorytmów śledzących
    ruch i prędkość w smartfonach okolicznych poruszających się po trasie i
    ten E-manual widzi nagle na swojej mapie korek. Na czym polegają te
    algorytmy, lajkoniku? Ano, ja widać nie masz bladego pojęcia ale piszesz
    że trochę bredzę. Zwyczajnie nie wiesz, bo siedząc w domu na rencie
    jeździsz raz na ruski rok samochodem i nie zauważyłeś nawet, że jeśli
    sobie zdefiniujesz miejsca "praca" , "dom" to w momencie kiedy NIE
    włączysz nawigacji a znajdziesz się na drodze i będziesz poruszał się z
    predkością i płynnością samochodu, dostaniesz powiadomienie o trasie,
    korkach itp. która w domniemaniu jest trasą domyślną, czyli z domu do
    pracy lub odwrotnie. Nie dzieje się to kiedy idziesz po chodniku czy
    jedziesz rowerem, lecz algorytm zgodny z akcelerometrem i czujnikami
    obecnymi w telefonie "wie" że jedziesz samochodem. Zainstaluj sobie
    Google FIT to się przekonasz. Lepiej? Nie chce mi się gadać w sumie bo
    nie widzę tutaj celu opowiadania o zakresie podstawowej wiedzy, którą
    powinien mieć w/g mnie każdy, kto używa smartfona i nawigacji Google.
    Wszystko jest dostępne w sieci i można sobie poczytać...E-manuale wydane
    przez producenta :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>