  • Data: 2020-11-17 19:39:48
    Temat: Re: [OT] Sprzęt komputerowy i wylatujące bezpieczniki
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 17/11/2020 19:15, Michal Jankowski wrote:
    > Dać listwę z gniazdkami włączanymi pojedynczo.

    Mam podejrzenie że zasilacze w monitorach nie są winne. Winny jest
    pewnie zasilacz w komputerze. To dlatego, że mój komputer potrafił
    uruchmić bezpiecznik 10A typu B. Bez monitora.

    > Albo układ miękkiego startu przed listwą - jeśli zasilaczom komputerowym
    > taki układ nie przeszkadza, bo nie sprawdzałem. :)

    Wiem. Ale gdzie są takie z atestem, znaczkiem CE, w ładnej obudowie i
    poświęcone?

    PS. Miałem kiedyś "pracownię" gdzie było około 25 komputerów z
    monitorami Trinitron, oczywiscie z rozmagnesowaniem. Brzękniecie
    ciągneło kolosalny prąd a mino to nie wywalało bezpieczników jak nagle
    załaczyliśmy wszystko. Nic dziwnego, producent, być może nieświadomie,
    wmonotował randomizację i brzędkały opóźnione różnie przez kilka sekund
    od powrotu AC. A tu jeden, mały komputer wywala bezpiecznik :/ I żeby to
    jedne egzemplarz. Nie, kilka identycznych.