  • Data: 2020-11-17 20:00:48
    Temat: Re: [OT] Sprzęt komputerowy i wylatujące bezpieczniki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 17/11/2020 19:15, Michal Jankowski wrote:

    >Mam podejrzenie że zasilacze w monitorach nie są winne. Winny jest
    >pewnie zasilacz w komputerze. To dlatego, że mój komputer potrafił
    >uruchmić bezpiecznik 10A typu B. Bez monitora.

    >PS. Miałem kiedyś "pracownię" gdzie było około 25 komputerów z
    >monitorami Trinitron, oczywiscie z rozmagnesowaniem. Brzękniecie
    >ciągneło kolosalny prąd a mino to nie wywalało bezpieczników jak
    >nagle załaczyliśmy wszystko.

    Moze dlatego, ze ten prad nie byl jednak az tak kolosalny.
    Cewka to nie to samo, co rozladowany kondensator.
    I takie np 2A, czy nawet 10A bezpiecznika nie ruszy .. choc razy 25 to
    juz jest cos, ale tu sie zaczyna kwestia czulosci czesci
    elektromagnetycznej.

    >Nic dziwnego, producent, być może nieświadomie, wmonotował
    >randomizację i brzędkały opóźnione różnie przez kilka sekund od
    >powrotu AC.

    Ciekawe, to jakies nowe podejscie ... mikroprocesor sterowal
    wlaczaniem ?

    >A tu jeden, mały komputer wywala bezpiecznik :/ I żeby to jedne
    >egzemplarz. Nie, kilka identycznych.

    Zastanowilo mnie to, ze "tylko po nocy". Elektrolit w zasilaczu
    powinien sie rozladowac w ulamku sekundy.
    No i w dzisiejszych czasach ... czy PFC nie powinno ograniczyc pradu
    przy wlaczeniu ?

    A drukarki jakie ?
    Moze laserowki wlaczaja grzalke fusera na poczatku ?

    No bo chyba nie monitory CRT ?

    J.