  • Data: 2012-10-27 16:32:16
    Temat: Re: [OT] lekkie - wycena instalacji elektr.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    <news> napisał:

    > Ja mam instalację otwartą i z tą samą wodą co w kranie:)

    Jak to "tą samą"? Jak to "otwartą"? Woda jest grzana przez kocioł,
    a po oddaniu ciepła w kaloryferze idzie w kanał? Tak to ja mam, ale
    w wannie. Instalacja CO napełniona jest wodą z tej samej studni, ale
    to juz nie jest "ta sama woda". Krąży tam od lat i dawno została
    odpowietrzona, a co się miało z niej wytrącić, to się wytrąciło.

    > Tak, patyna przewodzi marnie, ale czy ty widziałeś patynę wewnątrz
    > lutu czy na jej powierzchni?

    Na powierzchni nie ma tego słynnego brązu, bo i skąd. Jeśli coś
    niedobrego zachodzi, to wewnątrz, na granicy metali.

    > skręcane styki na skutek rozszerzania i kurczenia miedzi po prostu
    > się poluzują.

    W tym rzecz, że łączenie drutów przez skręcanie jest na takie coś
    dość odporne. Zalanie skrętki lutem może odporność obniżyć.

    --
    Jarek