  • Data: 2021-07-19 21:35:47
    Temat: Re: Obciążenie osiowe łożyska kulkowego
    Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Łożyska oblicza się na żywotność. W zależności od tego, jakie obciążenie
    > przyłożysz, to zmienia się żywotność obliczeniowa.
    Dzięki za pomoc. W moim przypadku chodzi o JEDNO łożysko, tak więc jest
    mi z grubsza obojętne, czy zapłacę 20 zł, czy 200. Idealnie by było dać
    kulkowe jednorzędowe obustronnie uszczelnione i zapomnieć o temacie.
    Stożkowe by było lepsze pod względem nośności, ale z kolei mocno
    komplikuje się uszczelnienie.
    Znalazłem w katalogu NSK wzór P=X*Fr + Y*Fa, gdzie P - obciążenie
    zastępcze, Fr - siła promieniowa, Fa - osiowa, X i Y współczynniki z
    katalogu. Wychodzi, że nie jest tak źle. Napisali nawet, że obciążenie
    osiowe nie może przekraczać 0,3 nośności.
    Jacek