  • 41. Data: 2012-11-20 20:57:50
    Temat: Re: Obrona pracy inżynierskiej
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    On 20 Lis, 20:37, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

    > Do wojska. Kiedyś takich było dużo. Dostawali powołanie do wojska,
    > więc szli na studia, żeby odroczyć.
    Tacy też bywali, aczkolwiek było też tak, że po studiach już nie brali
    do wojska.

    pytający

  • 42. Data: 2012-11-20 21:01:41
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2012-11-20 20:51, J.F. pisze:

    > Ale to chyba nie na elektronike - tam zawsze byl wysoki poziom, i chyba
    > trudno sie dostac.

    Właśnie tam. Pamiętam, mimo, że to było wieki temu, że byłem w szoku po
    rozmowach z innymi I rocznymi studentami na elektronice. Większość
    poszła aby uciec przed wojskiem. A na elektronikę, bo ktoś z kolegów
    szedł na elektronikę.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 43. Data: 2012-11-21 01:00:55
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Anerys" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > juz, qurna, nie mają.... Za trudne było.

    Japierdolę, powierzchni trapezu nie mają, bo za trudne? Ja pierdolę, pardon
    le mot... Dobra, uciszam się, bo jeszcze jakiś kutas podchwyci i skasuje z
    podstawy programowej pole trójkąta, czy kwadratu, o prostokącie nie
    mówiąc...
    I wyjdzie z liceum z maturą gostek, co objętości walca nie policzy, bo za
    trudne. Gugla ma, wzory są, a dla niego kurwa, za trudne... ja pierdolę,
    pardon le mot...
    Sory, ale to nie przerywniki, tylko wyraz skrajnego niedowierzania... choć
    nie dziwię się, nawet, jakby urzędowo kazali wszystkim mówić po chińsku w
    dialekcie mandaryńskim...

  • 44. Data: 2012-11-21 01:05:43
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > [ciach]
    > Ja byłem na obronie pracy doktorskiej na Polibudzie warszawskiej.
    > Facet opracował metodę dokładnego pomiaru dużych odległości pomiędzy
    > wieżami triangulacyjnymi dalmierzem laserowym.
    > Brał pod uwagę siłę wiatru, wilgotność, temperaturę, ciśnienie itp, itd.
    > Wyszła mu dokładność poniżej 1 mm na kilometr.
    > Wtedy wstał jakiś magister i stwierdził: "ale przecież te wieże bujają się
    > na wietrze".
    > Chwilowa konsternacja. Po czym wstał profesor promotor i stwierdził: "To
    > zostało uwzględnione" i zamknął dyskusję.

    Wcale bym się nie zdziwił, jeśli by ten "zabujany" profesorek, czy magister
    jak piszesz, uwalił...
    Nie na darmo przysłowie "Uczył Marcin Marcina..." nie tylko się nie
    starzeje, ale wręcz, nabiera aktualności...
    Można odnieść wrażenie, że jak za średniowiecza... jeszcze trochę, a znów
    słonko zapylać będzie wokół ziemi, a twierdzących inaczej na stos...
    Za dużo wiesz, nie buńć taki mundry, mundżejszy od psora... tfu, magistra...
    No właśnie, magister chce doktora uwalić... o tempora, o mores...

  • 45. Data: 2012-11-21 02:05:29
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-11-20 17:32, Swift pisze:
    > Inna historia z cyklu "dyplom na wesoło". W latach 80-tych, w znanym warszawskim
    technikum elektronicznym, dyplomant klasy zaocznej, przedstawił jako pracę dyplomową,
    zasilacz stabilizowany. Pracę obronił, dyplom otrzymał. Zasilacz został na
    wyposażeniu szkolnego laboratorium i po pewnym czasie użyty został przy ćwiczeniu
    polegającym na badaniu tętnień zasilaczy. Ku zdziwieniu, tak prowadzącego ćwiczenie,
    jak i uczniów, przebieg wyjściowy zasilacza, tętnień nie wykazywał. Zasilacz
    otworzono, wewnątrz obok zmontowanego, lecz nie podłączonego układu znajdowały się
    baterie. Nie pamiętam jaki był finał sprawy, czy sprawie łeb ukręcono, czy też dyplom
    odebrano.

    A ten student nie był z Chin ? :)

  • 46. Data: 2012-11-21 06:29:15
    Od: PeJot <P...@n...pl>

> [...]
    baterie. Nie pamiętam jaki był finał sprawy, czy sprawie łeb ukręcono, czy też dyplom

    Ta historia to już klasyczny urban legend.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 47. Data: 2012-11-21 09:09:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    Wednesday, November 21, 2012, 6:29:15 AM, you wrote:

    > Ta historia to już klasyczny urban legend.

    Opowiadana w każdej szkole i uczelni o profilu elektronicznym.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 48. Data: 2012-11-21 09:42:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 20 Nov 2012 09:13:15 +0100, Andrzej napisał(a):
> [...]
    > Chwilowa konsternacja. Po czym wstał profesor promotor i stwierdził: "To
    > zostało uwzględnione" i zamknął dyskusję.

    Nie uwala sie doktorantow innego profesora, bo potem on uwali naszych.
    Jego malpy, jego cyrk.
    Inzynierow tez to dotyczy - skoro promotor go dopuscil, to widac nalezy sie
    tytul.

    Czasem bywaja tez inne sytuacje - slucham seminarium doktoranta, tak sie
    patrze - co on wlasciwie zrobil, opisal metode wykorzystywana przez program
    X firmy Y, poparl wynikami obliczonymi przez ten program, gdzie tu miejsce
    na doktorat ?
    A potem sie dowiaduje ze on pracuje w firmie Y i opracowal algorytm uzywany
    w X.

    A potem jeszcze trafisz na formaliste ... doktorat musi miec teze i jej
    dowodzic, wiec program nie moze byc podstawa doktoratu.

    J.

  • 49. Data: 2012-11-21 09:46:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 19 Nov 2012 15:31:29 +0100, sundayman napisał(a):
    > Na moje pytanie, czego ich tam uczyli w takim razie, koledzy machali
    > ręką i robili inne gesty wyrażające rozpacz. Drugie pytanie zadawałem -
    > skoro sami z siebie nie mieli potrzeby się uczyć - to po cholerę w ogóle
    > szli na te studia ? Odpowiedź przewidywalna i tragiczna - "żeby mieć
    > inżyniera" i dostać lepszą robotę. Co oczywiście w zderzeniu z
    > rzeczywistością (pracowaliśmy w jednej firmie, ja dyplomu nie mam :) -
    > okazuje się fikcją chyba.

    No ale widzisz - ty sie musiales sam nauczyc, a oni pili i dostawali
    stypendium :-)

    Poza tym ... ciagle sie przebija "wymagane wyzsze wyksztalcenie", czasem
    mniej istotne, czasem bardziej ..

    J.

  • 50. Data: 2012-11-21 10:13:48
    Od: Luke <l...@l...net>

    Dnia 2012-11-21 01:00, Użytkownik Anerys napisał:

> [...]
    > pardon le mot... Dobra, uciszam się, bo jeszcze jakiś kutas podchwyci i
    > skasuje z podstawy programowej pole trójkąta, czy kwadratu, o

    Pojęcie FUNKCJI jest teraz dopiero w gimnazjum. Dziwisz się?

    L.