  • Data: 2021-09-14 20:56:42
    Temat: Re: Odczyt zdalny licznika prądu
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ja zainstalowałem w domu miernik Shelly 3M.
    Niestety znacznie przekracza budżet - poza tym ma same zalety.

    Mam w każdej chwili ( przez chmurę ) informację o poborze mocy. Do tego
    rejestracja w chmurze i pamięci urządzenia z okresem 10 minut chyba.
    Ja założyłem dla skontrolowania faktycznego poboru mocy, rozłożenia na
    poszczególne fazy, rozłożenia w czasie doby itp. aby dobrze dobrać
    system podtrzymania zasilania.

    Ale poza tym sprawdza się bardzo dobrze jako monitor zużycia - mając
    telefon z aplikacją w ręku mogę zobaczyć ile pobiera każdy odbiornik -
    pstrykam światło w WC i od razu widać jak się zmienia pobór energii.

    Ogólnie polecam o ile ktoś może tyle wydać ( 600 zł chyba ).
    Drogo, ale jeśli to potraktować jako stały element nadzory zużycia
    energii w domu to może warto wydać.