  • 1. Data: 2021-09-14 20:16:50
    Temat: Odczyt zdalny licznika prądu
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W skrzynce przed domem mam licznik Corax 3 z jak zrozumiałem "portem
    optycznym". To to "oko" na froncie?

    Jest jakieś urządzenie do ~150zł które pozwoliłoby mi na odczyt zdalny?
    Zależy mi tylko na chwilowym poborze mocy. Może być na baterie, mogę też
    dociągnąć przedłużacz. Chce użyć tego w celu określenia co ile prądu w
    domu zużywa aby wiedzieć czy jest sens ustawiać/zakładać
    harmonogramy/włączniki zegarowe.

    W ostateczności mogę wyłączać każde urządzenie/bezpiecznik, biegać do
    licznika (przeklikiwać się przyciskiem żeby wrócił na pozycję chwilową)
    i notować. Ale leniwie, pomyślałem że najpierw spytam :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2021-09-14 20:56:42
    Temat: Re: Odczyt zdalny licznika prądu
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Ja zainstalowałem w domu miernik Shelly 3M.
    Niestety znacznie przekracza budżet - poza tym ma same zalety.

    Mam w każdej chwili ( przez chmurę ) informację o poborze mocy. Do tego
    rejestracja w chmurze i pamięci urządzenia z okresem 10 minut chyba.
    Ja założyłem dla skontrolowania faktycznego poboru mocy, rozłożenia na
    poszczególne fazy, rozłożenia w czasie doby itp. aby dobrze dobrać
    system podtrzymania zasilania.

    Ale poza tym sprawdza się bardzo dobrze jako monitor zużycia - mając
    telefon z aplikacją w ręku mogę zobaczyć ile pobiera każdy odbiornik -
    pstrykam światło w WC i od razu widać jak się zmienia pobór energii.

    Ogólnie polecam o ile ktoś może tyle wydać ( 600 zł chyba ).
    Drogo, ale jeśli to potraktować jako stały element nadzory zużycia
    energii w domu to może warto wydać.

  • 3. Data: 2021-09-14 21:29:33
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Mateusz Bogusz <m...@o...pl> napisał(a):
    > W skrzynce przed domem mam licznik Corax 3 z jak zrozumiałem "portem optycznym". To
    to "oko" na froncie?

    Tak

> [...]
    (przeklikiwać się przyciskiem żeby wrócił na
    > pozycję chwilową) i notować. Ale leniwie, pomyślałem że najpierw spytam :-)

    Można kupić głowicę optyczną, zgodną z IEC 1107, ale nie jestem pewien czy znajdziesz
    taką w tym budżecie.
    https://prospersklep.pl/pl/p/ORNO-OR-WE-518-Glowica-
    optyczna-USB-z-portem-RS-485-do-licznikow-OR-WE-516-
    oraz-OR-WE-517/13538
    https://www.allektro.pl/ogloszenie,glowica-optyczna-
    usb-rs232,2063.html
    Do tego jakiś mikrokontroler albo komputer.

    Są też gotowce:
    https://allegro.pl/oferta/monitoring-energii-onemete
    r-home-pv-fotowoltaika-9585550474

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 4. Data: 2021-09-14 23:15:14
    Od: M M <m...@g...com>

    Jest jeszcze Zamel MEW-01, standardowo też przechowuje dane w chmurze - ale
    oprogramowanie jest otwarte, można uruchomić na własnym lokalnym serwerze.

  • 5. Data: 2021-09-14 23:32:22
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 9/14/2021 o 8:16 PM, Mateusz Bogusz pisze:
> [...]
    > licznika (przeklikiwać się przyciskiem żeby wrócił na pozycję chwilową)
    > i notować. Ale leniwie, pomyślałem że najpierw spytam :-)

    Jest na Allegro itp. watomierz WiFi około 40 zł/szt.
    Jest w formie zwykłej wtyczki z gniazdkiem z przekaźnikiem dodatkowo.
    Jeśli chcesz coś pomierzyć pojedynczo może być wygodniejszy.
    Dane trzyma w chmurze...

    --
    pzdr, j.r.

  • 6. Data: 2021-09-15 09:53:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 14 Sep 2021 20:16:50 +0200, Mateusz Bogusz wrote:
> [...]
    > licznika (przeklikiwać się przyciskiem żeby wrócił na pozycję chwilową)
    > i notować. Ale leniwie, pomyślałem że najpierw spytam :-)

    A nie ma tam jakiegos migniecia co pewien czas ?

    J.

  • 7. Data: 2021-09-15 11:53:24
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 15.09.2021 09:53, J.F wrote:
    > A nie ma tam jakiegos migniecia co pewien czas ?

    A są dwa oczka co migają na czerwono. Znasz jakieś urządzenie do tego? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2021-09-15 11:55:31
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 14.09.2021 21:29, Grzegorz Niemirowski wrote:
    > Są też gotowce:
    > https://allegro.pl/oferta/monitoring-energii-onemete
    r-home-pv-fotowoltaika-9585550474

    No, za 400zł do jednorazowego użytku to już przeboleje i pobiegam albo
    postawię żonę przy liczniku z telefonem i będę instruował i notował
    wyniki ;-)

    Dodatkowo to urządzenie ma adnotację do mojego licznika

    "*Kompatybilność warunkowa oznacza, że poprawna praca urządzenia zależna
    jest od konfiguracji licznika przez operatora.".

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2021-09-15 12:22:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 15 Sep 2021 11:53:24 +0200, Mateusz Bogusz wrote:

    > A są dwa oczka co migają na czerwono.

    i jesli dobrze widze, to jest impuls co 1/1500 kWh.

    >Znasz jakieś urządzenie do tego? :-)

    Fototranzystor.
    No i oczywiscie jakis maly uC, choc moze wiekszy, skoro ma byc na wifi
    :-)

    J.

  • 10. Data: 2021-09-16 02:00:35
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wtorek, 14 września 2021 o 13:16:53 UTC-5 Mateusz Bogusz napisał(a):
> [...]
    > licznika (przeklikiwać się przyciskiem żeby wrócił na pozycję chwilową)
    > i notować. Ale leniwie, pomyślałem że najpierw spytam :-)

    Nie kombinuj. Kup za 30-60pln miernik energii wpinany w gniazdko i pobiegaj po domu.
    Za dwa dni miernik sprzedasz za 30pln i bedziesz wiedzial ze:
    duzo energii bierze elektryczny bojler, lodowka, pompy z centralnego.

    Jak masz klime to i ona.

    Do tego posrodku stawki jest zmywarka, mikrofalowka i piec do gotowania jak jest
    elektryczny.
    Na koncu srodkowej stawki sa komputery.

    Na dole jest telewizor (nawet plazma duzo nie zre, chyba ze jedzie non stop), swiatlo
    i jakies inne pierdy.

    Ile z tego zaoszczedzisz? NIC.

    No chyba ze myjac sie wode sie puszcza prosto w odplyw, codziennie sie kąpie i gotuje
    dla 8 osobowej rodziny bez uzycia pokrywek.
    I tak dalej. Ale zakladam ze nie uskuteczniasz patologii wiec obwieszczam ci: NIe
    oszczedzisz nic i wiedza co i ile zuzywa pradu nie przyda ci sie na wiele.