  • Data: 2021-09-16 05:01:01
    Temat: Re: Odczyt zdalny licznika prądu
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel) szukaj wiadomości tego autora

    ptoki <s...@g...com> wrote:

    > Do tego posrodku stawki jest zmywarka, mikrofalowka i piec do gotowania
    > jak jest elektryczny.

    Mikrofalówka pobiera dużo mocy, ale nie pobiera dużo energii w ciągu doby.

    > Ile z tego zaoszczedzisz? NIC.

    Trochę zaoszczędzisz. Ja po takich pomiarach zacząłem wyłączać wzmacniacz
    kina domowego. Chodził non stop, bo ile to może pobierać... otóż pobiera
    33,4 W, a na standby 0,7 W. Kolejna rzecz to magnetowid, czy włączony czy
    wyłączony ciągnie 8,5 W (a faktycznie używam go raz na nigdy). Laserówka
    też włączona, ale na standby, ciągnie 7,8 W (ciągnęła, bo teraz mam nową,
    jest normalniejsza).

    Z samego tego mamy 50 W mocy, czyli 36,6 kWh w miesiącu -- 24 zł
    miesięcznie lub 288 zł rocznie wyrzucone ot tak.

    --
    - Co jest czarne, podskakuje i strzela iskrami?
    - Trzymiesięczne dziecko, które przegryzło kabel od telewizora