    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Odzysk CO2
    Date: Wed, 13 Jan 2021 04:42:24 GMT

    On 2021-01-11, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > https://www.wnp.pl/energetyka/energia-odnawialna-wyc
    hwycone-co2-i-wodor-to-sie-komponuje,442231.html

    > Nowa technologia Mitsubishi Heavy Industries w Japonii zostanie
    > wykorzystana przy wychwycie CO2 z dużego bloku energetycznego. "

    To miło, ale mam niepokojące wrażanie, że jakaś instalacja z wodnym
    zraszaniem lub barbotażem wychwyci więcej.

    > Taa ... czyli co - spalamy wegiel w elektrowni, zamieniajac go na CO2,
    > a potem to CO2 zamieniamy na paliwo ... przy uzyciu wodoru, w domysle
    > produkowanego z OZE ?
    >
    > No, moze i to i ma jakis sens, skoro zamieniamy wegiel na jakies
    > plynne paliwo, bardziej uzyteczne, a bezposrednia konwersja nie jest
    > ciagle opracowana.

    To co zacytowałeś to brzmi tak, jakby znaleziono jakies panaceum na
    emisję CO2, a ponownie mam niepokojące, tym razem przeczucie, za to
    graniczące z pewnością, że bilans tego jest ujemny, czy też mamy Nobla i
    perpetum mobile? Pewnie zwyczajnie brakuje kontekstu, który sprowadza
    się do tego, że jak już powszechne będzie pozyskiwanie energii ze źródeł
    odnawialnych, to to co nadal smrodzi, można będzie próbować okiełznać
    wyłapywaniem CO2 i innych takich ze spalin i konwersji do form bardziej
    użytecznych przemysłowo.

    --
    Marcin