  • Data: 2021-01-14 12:44:44
    Temat: Re: Odzysk CO2
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    heby wrote:

    > To prawdopodobnie jest *dostatecznie* dobry argument aby tego typu
    > instalacje powstawały.

    Nie wiem, bo nie jest mi znany udział hutnictwa w globalnej produkcji
    CO2. To, że piec jest wielki jeszcze nie znaczy, że emituje więcej niż
    położone obok osiedle domków opalanych węglem, albo kilka takich
    osiedli. Może się skończyć epickim rozwiązywaniem problemu, którego nie ma.

    Ale niech nawet będzie: nałapałeś sobie kosmiczne ilości tego CO2 i co z
    nim dalej zrobić? Bo to jest najciekawsza część problemu. I czy "co"
    idzie w parze z "gdzie" -- bo CO2 możesz mieć w jednym miejscu, a
    potrzebować w drugim. Tak z kilka tysięcy kilometrów dalej, np. przy
    złożach gazu.

    > Sensowne jest budowanie tylko atomowych.

    Nawracasz nawróconego.

    Pozdrawiam, Piotr