    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Odzysk CO2
    Date: Wed, 13 Jan 2021 18:28:42 +0100

    dyskusyjnych:QSuLH.551362$A...@f...ams1...
    On 2021-01-11, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> https://www.wnp.pl/energetyka/energia-odnawialna-wyc
    hwycone-co2-i-wodor-to-sie-komponuje,442231.html

    >To miło, ale mam niepokojące wrażanie, że jakaś instalacja z wodnym
    >zraszaniem lub barbotażem wychwyci więcej.

    Elektrownia akurat bardzo duzo CO2 produkuje, to zraszacz chyba nie
    pomoze ..

    >To co zacytowałeś to brzmi tak, jakby znaleziono jakies panaceum na
    >emisję CO2, a ponownie mam niepokojące, tym razem przeczucie, za to
    >graniczące z pewnością, że bilans tego jest ujemny, czy też mamy
    >Nobla i
    >perpetum mobile?

    >Pewnie zwyczajnie brakuje kontekstu, który sprowadza
    >się do tego, że jak już powszechne będzie pozyskiwanie energii ze
    >źródeł
    >odnawialnych, to to co nadal smrodzi, można będzie próbować okiełznać
    >wyłapywaniem CO2 i innych takich ze spalin i konwersji do form
> [...]

    Musisz do procesu doprowadzic wodor, ktory z kolei do produkcji wymaga
    energii.
    Energia moze powstac z OZE, wiec w przyszlosci moze to nie problem.

    Mnie tylko smieszy, ze wegiel palimy, CO2 lapiemy i przerabiamy na ...
    paliwo palne.
    Nie lepiej skorzystac z tego wodoru, albo od razu z energii ?

    No ale smieszy mnie czasem pare innych rzeczy - np dowiercilismy sie
    gdzies do gazu ziemnego, wydobylimy caly ... a teraz uzywamy jako
    skladowisko.
    Czyli pompujemy pod ziemie gaz z innych zrodel, do tego zloza, ktore
    oproznilismy.
    To po co bylo oprozniac ? :-)

    No ale rozumiem - byl blisko, to wydobywalismy tanio, a teraz
    potrzebujemy skladowiska ...

    J.