    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Odzysk CO2
    Date: Thu, 14 Jan 2021 11:18:18 +0100

    heby wrote:

    > Z atomu. Całośc staje się wtedy ekologiczna, pod warunkiem że koszta
    > ekologiczne konstrukcji elektrowni zrekompensuje przetworzony co2.

    Siur, ale to może mieć sens przy CO2 pochodzenia hutniczego.
    Pozyskiwanie prądu z elektrowni jądrowej celem pozbycia się CO2 z
    elektrowni węglowej lub gazowej prowadzi do wniosku, że może
    najsensowniej wyłączyć obie. A jednak nie dla wszystkich jest to oczywiste:

    "Nowa technologia Mitsubishi Heavy Industries w Japonii zostanie
    wykorzystana przy wychwycie CO2 z dużego bloku energetycznego. "

    Jo jestem górnik z kopalni "Bytom". I jo się pytom: co oni zamierzają
    potem zrobić z tym wychwyconym dwutlenkiem? Bo jeśli przerobić na
    paliwo, to może lepiej było innego paliwa nie spalać na wejściu?

    Pozdrawiam, Piotr