eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOgraniczenie prędkości w Niemczech a ekologia › Re: Ograniczenie prędkości w Niemczech a ekologia
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.c138-220.icpnet.pl!not-for-mail
    From: W <...@...kom>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ograniczenie prędkości w Niemczech a ekologia
    Date: Tue, 22 Aug 2023 01:02:51 +0200
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Message-ID: <uc0qer$ioqk$1@news.icm.edu.pl>
    References: <ubo0ae$45ao$2@news.icm.edu.pl> <ubvmti$d63$1$kolczan@news.chmurka.net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Mon, 21 Aug 2023 23:02:51 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="c138-220.icpnet.pl:85.221.138.220";
    logging-data="615252"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <ubvmti$d63$1$kolczan@news.chmurka.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2716309
    [ ukryj nagłówki ]

    > Kiedy ostatnio tam jeździłeś i jak szybko Ci się udało pojechać?
    >

    To nie ma większego znaczenia ile akurat ostatnio jechałem*, tylko ile
    można - wówczas łatwo jest wytłumaczyć po co w samochodach potrzeba
    osiągania 150+ - bo w Niemczech można... producenci chcą/muszą? mieć w
    ofercie samochody "na Niemcy", modele te podciągają całą resztę
    asortymentu i mamy wyścig zbrojeń.
    Coś tam Volvo próbowało ograniczać do 180, ale zaraz znalazły się firmy
    oferujące tuning/zdjęcie blokady, więc to nie to. To musiałby być
    globalny zjazd zapotrzebowania na osiągi, żeby mogło odnieść skutek
    a Niemcy wydają mi się tutaj "problemem".
    Pozostaje wymówka, że "można na torze, itp.", ale to już drastycznie
    zmniejszyłoby liczbę potencjalnych zainteresowanych.
    Hmm, obecnie dostępne szerzej elektryki poniekąd wpisują się w ten
    pomysł - rzadko kiedy jeżdżą > 150, jeśli nawet przycisną to raczej nie
    na długo, ale coś czuję, że to też się rozkręci w najbliższych latach
    niekoniecznie w kierunku zmniejszania zużycia zasobów.

    *Dla ścisłości - ostatnio w DE (Berlin) byłem 10 dni temu - może gdzieś
    tam dociągnąłem do 180, z tym, że takie dane z pojedynczego przejazdu
    niewiele mówią...
    wczoraj sprawdzałem - z ostatnich 24900+ km przebiegu (przy czym w
    Niemczech 5% tego przebiegu, Vectra C 1.9 120KM) mam średnią dokładnie
    50 km/h.
    Powiedzmy, że wiem jak możliwie wydajnie korzystać z tego produktu.

    Przy okazji - ciekawe jakiego zużycia energii elektrycznej na 100 km
    można by się spodziewać w elektryku przy takiej eksploatacji.
    W dni robocze samochód obsługuje głównie na obrzeżach dużego miasta
    dojazdy żony do pracy 2x12 km, jakieś zakupy, szkołę, inne krótkie
    5-10-15 km wyjazdy, resztę przebiegu (do ok. 17 tys. km/rok) dobijam ja
    eksploatacją raczej dynamiczną i z dość wysokimi przelotowymi ale
    spalanie mam z tych prawie 25 tys. km - 6.85 l ON/100km więc
    ekonomicznie też potrafię jechać.

    Pozdrawiam
    --
    W.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: