eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaOp amp, dodanie sprzężenie zwrotne, ale odwrócenie fazy na mosfecie › Re: Op amp, dodanie sprzężenie zwrotne, ale odwrócenie fazy na mosfecie
    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Op amp, dodanie sprzężenie zwrotne, ale odwrócenie fazy na mosfecie
    Date: Tue, 5 Dec 2023 18:04:58 +0100

    W dniu 2023-12-05 o 17:40, J.F pisze:

    > Kolega próbował, i widzisz - filtr absurdalny (5k/100uF), nie nadąża
    > za sledzeniem sygnału 1Hz, a całość sie na w.cz wzbudza nadal.

    Tak w ogóle to wydaje mi się, że wszystkie układy jakie kiedykolwiek
    widywałem dodające na wyjściu OpAmpa tranzystory aby dać mu większą
    wydajność prądową, albo większy zakres napięcia wyjściowego
    wykorzystywały do sterowania tego zewnętrznego bufora nie wyjście
    wzmacniacza a jego nogi zasilające.
    Jeśli obciążenie będzie dostawało część prądu z samego wzmacniacza i
    wspomaganie (9 razy więcej) z zewnętrznych tranzystorów to jak pojawia
    się sygnał, że trzeba dać w wyjście więcej to wzmacniacz zaczyna dawać
    więcej i zaczyna pobierać więcej prądu z zasilania (+). To jest
    wykorzystywane do wysterowania tranzystora zewnętrznego dającego 9x tyle
    co sam wzmacniacz.
    To jak wspomagania hamulca czy kierownicy w samochodzie.

    Taki układ jak opisałem chyba zwiększa wzmocnienia napięciowego
    wzmacniacza więc całkiem możliwe, że nie dokłada jakichś trudnych do
    rozwiązania problemów stabilnościowych.
    Pewnie nie za bardzo to pasuje do rail-to-rail, ale może to lepszy kierunek.
    P.G.