-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.77-255-196-147.dynamic.inetia.p
l!not-for-mail
From: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Oszczędzanie nie jest łatwe
Date: Wed, 15 Jan 2025 23:29:54 +0100
Organization: A.P.Z.
Message-ID: <vm9ct7$12l8u$1@news.icm.edu.pl>
References: <vlk84q$1e6h5$1@paganini.bofh.team> <vlmrtm$tpr$1@news.chmurka.net>
<vlp2f7$v0o$5@news.chmurka.net> <vlphf9$9604$1@news.icm.edu.pl>
<9g5iqkzdiua2.tr976ejh4wdh$.dlg@40tude.net>
<vlqup4$be4c$1@news.icm.edu.pl>
<1...@4...net>
<vlrfa4$c8sl$1@news.icm.edu.pl>
<1...@4...net>
<vm1fpd$ltr5$1@news.icm.edu.pl>
<s98cljspom1x$.n35f7qgexv15$.dlg@40tude.net>
<vm6qt1$uhm8$1@news.icm.edu.pl>
<l3xt5xyefp94$.1ji20sx711d5l.dlg@40tude.net>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Wed, 15 Jan 2025 22:29:59 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.icm.edu.pl;
posting-host="77-255-196-147.dynamic.inetia.pl:77.255.196.147";
logging-data="1135902"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Content-Language: pl
In-Reply-To: <l3xt5xyefp94$.1ji20sx711d5l.dlg@40tude.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2728054
[ ukryj nagłówki ]W dniu 15.01.2025 o 12:24, J.F pisze:
>> [...]
>> Nie rozumiesz "przepału" to właśnie ten punk decyduje o spalaniu,
>> szczególnie w benzynie :)
>
> Nie rozumiem.
> Co to za "przepał" i "niedopał", czy jak to tam nazwałes.
Przepał, to w silniku benzynowym, sytuacja, kiedy wciskamy pedał do
oporu i następuje spalanie mieszanki, które nie ma odzwierciedlenia
NAGLE nad przyrostem mocy. Część tej mieszanki zostaje wydalona jako
strata :)...to może być nawet 50%! Do osiągnięcia odpowiednich obrotów i
mocy. Problem leży w "wyczuciu" kiedy podajemy mieszankę do silnika,
czyli stopniowo a nie radykalnie, kontrolując jej wykorzystanie.
Ten stan, nazywamy "wyczuciem" niedostępnym dla kretyna :)
> Gaz do oporu to jest gorna linia na tym wykresie :-)
J/W.
>
> Mam głupie wrażenie, że benzynie akurat gaz do oporu słuzy - patrz
> jakie masz spalania przy nizszym obciążeniu.
>
> Straty na przepływie powietrza przez przepustnice ?
No nie, nie rozumiesz tego jednak a powinieneś. Przecież nie jeździsz od
miesiąca :)
>> Ty nie wiesz, sam to x razy przyznałeś, wciskasz i oczekujesz. To tak
>
> No niestety nie wiem - chciałem to zobaczyc dzięki kompowi, ale
> chwilowe tak skacze, że nie wiem :-)
> No i to jest diesel, wiec wyniki sie na benzynę nie przekładają.
Czyli nie masz "wyczucia"...to tak samo jak określenie czy ktoś fałszuje
śpiewając i nie trzyma tonacji :)
>
>> nie działa :) Trzeba wciskać umiejętnie.
>
> Chcesz miec zuzycie takie jak w papierach, to odszukujesz program
> jazdy testowej i tak jedziesz :-)
Chuj mnie programy, jadę na "wyczucie". Wiem kiedy silnik spala więcej i
mniej. Nawet na słuch :)
>> Ja osobiście "czuję auto" to
>> znaczy WIEM, co ono ma osiągnąć tanim kosztem i to robię. Ty robisz to
>> agresywnie, czyli nie czujesz a oczekujesz :) Stąd różnica w spalaniu :)
>
> Bo ja oczekuje, ze auto dowiezie mnie szybko z pkt A do pkt B.
Ja mam inaczej. Auto i ja to partnerzy i nie wykorzystuję tego moją
kieszenią, bo to ja płacę :)
>
> Ono moich oczekiwan zazwyczaj nie spełnia, ale to nie jest jego wina
> :-)
>
> Jakoś nigdy mi nie zaświtało na autostradzie, że jakbym pojechał 90,
> to bym zaoszczędził litr paliwa ... na 100km :-P
W dieslu? Ja wolę jechać tak, żeby mi spalenie chwilowe pokazało jak
najmniej. Prędkość nie jest tutaj wyznacznikiem :)
>
>>> A w praktyce ... Twoje panewki, rób jak uważasz :-)
>> Jesteś jebnięty w tych panewkach.
>
> Poczekamy, porównamy :-)
Pierdolisz, jak zwykle :)
>> Nie implikujesz tutaj obrotów...a to podstawa.
>
> Obroty mogą być różne, ja mam 6 biegów :-)
Nieważne.
>>> No ale hamujesz, a nie o tym mowa.
>>> Pojedź w drugą stronę, i powiedz na którym biegu :-)
>>
>> To właśnie masz wyczuć ale nie umiesz :]
>
> Pod górę staram się mieć co najmniej 2500.
>
> Przy czym owszem - mogę depnąć z góry, a pod górę podjechać na luzie,
> o ile mi jakas skoda nie będzie przeszkadzać.
To się dopasuj i nie zwalaj na Skodę :)
>
> Ile mnie to paliwa kosztuje, to się nie zastanawiam - nie ma skody, to
> deptam :-)
> Ale tam jeszcze na dole jakis ch* postawił ograniczenie do 70 :-(
No jak, przecież przekraczasz :)
>
>>>> To jeździj na 4 biegu, nachuj ci wyższy, skoro lubisz wysokie obroty? :D
>>>
>>> No ale przeciez chwalę niskie :-P
>>
>> Nie, nie chwalisz, zwalasz na panewki.
>
> No ale chwalę, ze niskie spalanie się wtedy ma :-)
Pierdolisz.
>
>>> Jaka oszczędność paliwa przy 2000rpm :-P
>> Spora, znacznie większa niż przy 4000rpm + opory powietrza.
>
> Spora oszczędnosc, jak się pieprzy panewki :-)
Chuja.
>>> Moj silnik ma juz 340 tys km. A twój?
>>
>> 300kkm/diesel...ale nie rozmawiamy o dieslu. Benzyny moje mają średnio
>> 170kkm wszystkie jakoś podobnie.
>
> a ile kkm przejechałes swoim stylem ? :-)
Jakieś 10kkm i nadal, nie przestałem, nauczyłem się. W niczym mi to nie
przeszkadza :)
>
>>> Fakt - nie jeździłem od początku :-)
>> Ja dieslem/obecnym zrobiłem 220kkm... ale jak wspomniałem, w tym wątku
>> pomijamy diesla (w linku, który podałem, jest to opisane) a Ty z uporem
>> maniaka, próbujesz się porównać, diesel vs benzyna. Niedarady :)
>
> Co do obecnego diesla mam dane dość szczegółowe.
> Tzn głównie takie, że spalanie chwilowe mocno skacze :-)
>
> Wczesniej to Ci mogę powiedziec o LPG, ale niewiele o spalaniu :-)
> Tzn notatki mam, silnik się nie zepsuł, co tankowanie rozrzut spalania
> był spory, ale korelacji z szybkoscią nie zauważyłem dużej.
Ale OBD2 nie podłączyłeś i Torque nie zainstalowałeś...czyli masz brak
danych i nie przygotowałeś się do dyskusji...to jak mamy "rozmawiać"? :)
--
Pixel(R)??
Następne wpisy z tego wątku
- 16.01.25 07:33 Cavallino
- 16.01.25 09:13 J.F
- 16.01.25 10:13 Cavallino
- 16.01.25 12:03 io
- 16.01.25 12:17 Pixel(R)??
- 16.01.25 14:11 J.F
- 16.01.25 14:13 J.F
- 16.01.25 14:21 J.F
- 16.01.25 14:53 Cavallino
- 16.01.25 14:53 J.F
- 16.01.25 16:14 J.F
- 16.01.25 16:55 io
- 16.01.25 16:59 io
- 16.01.25 17:08 io
- 16.01.25 17:19 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- Modulacja FM
- Chińczycy już ZAREAGOWALI!!!! Klamki zewnętrzne w samochodzie MAJĄ BYĆ KLAMKAMI
- Giełdy samochodowe
- #Motodziennik 358 - Czy ELEKTRYKI są jak AZBEST? Wyniki badań
- Dieta dla prątkowców
- Re: Leżakujące SSD gubią po roku dane
- Taką elektromobilność należy promować i wspomagać
- #motodziennik 356 - 3.0TDI wraca, Tesla z PRZYCISKAMI, Fiat 500 z ceną, OPŁATA DROGOWA od ELEKTRYKÓW
- DRL tylne
- tankuj na MOL
- konpederacki debil o fotelikach
- Elektryki to jednak smrody
- musimy kupować 25% elektryków czyli MILION samochodów co roku. Jak nie to będzie KARA ;[)
- i znowu JEBNIĘTE POMYSŁY wyznawców religii klimatycznej
- Piraci bezkarni, a zwykli ludzie płacą. Kto chce zarobić na polskich kierowcach?
Najnowsze wątki
- 2025-12-11 To już efekt Żurka czy coś jeszcze GORSZEGO?
- 2025-12-11 Policjanci w mieście Łodzi zmierzą ci prędkość z błędem mniejszym niż producent w laboratorium :-)
- 2025-12-11 Warszawa => Senior Java Developer <=
- 2025-12-11 Kolejny prezent
- 2025-12-10 hameryka
- 2025-12-10 Tak im zależy na wlasnym kraju. :-(
- 2025-12-10 Czy "hipoteka przymusowa" podpada (powinna podpadać) pod ochronę immunitetem poselskim? [Ziobro]
- 2025-12-10 Żurek po raz kolejny wykazał jaki poziom reprezentuje
- 2025-12-10 Gdańsk => Microsoft Dynamics AX/365 SCM Consultant - Service & Suppor
- 2025-12-10 Rzeszów => Konsultant ERP Microsoft Dynamics 365 Commerce <=
- 2025-12-10 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-12-10 Chiny => Koordynator Produkcji / Przedstawiciel ds. rozwoju produktu <
- 2025-12-10 Przekroczenie uprawnien
- 2025-12-10 China => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-12-10 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=




2035 rok coraz mniej realny? Europa traci tempo w wyścigu o elektromobilność