-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.d97-181.icpnet
.pl!not-for-mail
From: Cavallino <C...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Oszczędzanie nie jest łatwe
Date: Thu, 16 Jan 2025 07:33:34 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <vma980$r4j$1@news.chmurka.net>
References: <vlk84q$1e6h5$1@paganini.bofh.team> <vlmrtm$tpr$1@news.chmurka.net>
<vlp2f7$v0o$5@news.chmurka.net> <vlphf9$9604$1@news.icm.edu.pl>
<vlpjs2$v0o$10@news.chmurka.net> <vlqove$b4lo$1@news.icm.edu.pl>
<vlacdwk0nxqv.1t1ia321p1smw$.dlg@40tude.net>
<vlqvul$bfuk$1@news.icm.edu.pl> <vls2ih$b6$1@news.chmurka.net>
<vlt66f$1t4$1@news.chmurka.net> <vlull6$c5r$1@news.chmurka.net>
<vluois$hic5$1@news.icm.edu.pl>
<18cuk8rme4d4g$.7dcehd0a1kdf.dlg@40tude.net>
<vm853h$fch$1@news.chmurka.net>
<a...@4...net>
<vm88fh$fcg$4@news.chmurka.net>
<s4yjsgrhyuow$.18wkielcv6tku.dlg@40tude.net>
<vm8dse$fch$2@news.chmurka.net>
<1xkrbo90ei6mn$.120scakoegthy$.dlg@40tude.net>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Thu, 16 Jan 2025 06:33:36 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
posting-host="d97-181.icpnet.pl:77.65.97.181"; logging-data="27795";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Cancel-Lock: sha1:mOTm4sroDczfT3UjeGcAScqjz88=
sha256:rmt4EhBbzCVi8iouYBf8zeJmgVc12Edjjj7f4jwQi1g=
sha1:vn/onpIv40e1GYuO9VUJP/zKFZQ=
sha256:Le3uyPODcHTdjBmjr4dlN9HBSwS+JzFvv17MG6L8krg=
Content-Language: pl
In-Reply-To: <1xkrbo90ei6mn$.120scakoegthy$.dlg@40tude.net>
X-Antivirus: Avast (VPS 250115-10, 15.1.2025), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2728057
[ ukryj nagłówki ]W dniu 15-01-2025 o 15:20, J.F pisze:
> On Wed, 15 Jan 2025 14:40:29 +0100, Cavallino wrote:
>> W dniu 15-01-2025 o 14:19, J.F pisze:
>>>> Dla w miarę oszczędnych bev średnio można przyjąć 20 kWh/100 km i to się
>>>> sprawdza.
>>>> Przy 140 już nie, ale też rzadko tak jeżdżę.
>>>
>>> Wiec przy jakiej prędkośc te 20/100?
>>
>> Średnio.
>> W tym takich jak na S-kach, czyli 120, ale to już większe auta palą więcej.
>>
>>> Jakiś wstydliwy szczegół? :-P
>>>
>>> I ile pokazuje ładowarka po 100km - też 20kWh, czy np 25?
>>
>> Zależy ile S-ki.
>
> Ja pytałem o to, że samochód pokazuje np, ze żuzył w trasie np 37kWh,
> a ładowarka ile pokaże po ładowaniu?
Nie robię tego typu statystyk, odłączam wtyczkę i tyle.
Z wiedzy pozyskanej z netów, więcej strat zależy od sposobu ładowania, a
wychodzi od 5-15%.
>I to zależy od drogi?
Nie, samo zużycie.
>
> No dobra, domyślam się, że w trasie nie ładujesz do pełna, bo to
> szkoda czasu i pięniędzy :-)
I zazwyczaj nie ma potrzeby.
> W domu osobnego licznika nie założyłes, więc w sumie nie wiadomo ...
> jaka jest sprawność akumulatora :-)
Mam podane ilości na wyświetlaczu evse, ale nie do końca mnie to interesi.
>
> sam samochód przy ładowaniu powinien zliczyc i pokazać ile ładowarka
> dostarczyła,
PO co?
Zresztą sama ładowarka też ma swoje straty, a część dostarczonego prądu
w ogóle nie idzie na ładowanie.
Tylko np. na grzanie/klimę, czy to baterii czy kabiny.
bo inaczej zaraz by się aferka rozpętała o oszukańcze
> ładowarki.
Nie podaj
> Więc w sumie tylko jakaś wnikliwa analiza w długiej trasie może te
> różnice wychwycic ... chyba, że przeliczają zużycie
> na energię przy ładowaniu :-)
Ale kto i po co?
Większość samochodu w ogóle nie interesuje się tym ile pobrało.
>
>>>> Ani bez ładowania, ani bez tankowania lpg, się nie da.
>>> O tam, różne są zbiorniki lpg :-)
>> Autobusy z kolei więcej palą, więc się wyrówna i się nie da.
>
> Autobusy to nie wiem ... zbiorniki mają średnio duże, ale postoje dla
> pasażerów muszą robić, ale czy tankują przy okazji ...
Nie zrozumiałeś.
Sprawdź sobie odległość o którą pytałeś i pomyśl ile gazu musiałoby być
żeby dojechać bez tankowania i jak duże auto musiałoby być, żeby mieć
taki zbiornik.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.01.25 09:13 J.F
- 16.01.25 10:13 Cavallino
- 16.01.25 12:03 io
- 16.01.25 12:17 Pixel(R)??
- 16.01.25 14:11 J.F
- 16.01.25 14:13 J.F
- 16.01.25 14:21 J.F
- 16.01.25 14:53 Cavallino
- 16.01.25 14:53 J.F
- 16.01.25 16:14 J.F
- 16.01.25 16:55 io
- 16.01.25 16:59 io
- 16.01.25 17:08 io
- 16.01.25 17:19 J.F
- 16.01.25 17:34 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- Modulacja FM
- Chińczycy już ZAREAGOWALI!!!! Klamki zewnętrzne w samochodzie MAJĄ BYĆ KLAMKAMI
- Giełdy samochodowe
- #Motodziennik 358 - Czy ELEKTRYKI są jak AZBEST? Wyniki badań
- Dieta dla prątkowców
- Re: Leżakujące SSD gubią po roku dane
- Taką elektromobilność należy promować i wspomagać
- #motodziennik 356 - 3.0TDI wraca, Tesla z PRZYCISKAMI, Fiat 500 z ceną, OPŁATA DROGOWA od ELEKTRYKÓW
- DRL tylne
- tankuj na MOL
- konpederacki debil o fotelikach
- Elektryki to jednak smrody
- musimy kupować 25% elektryków czyli MILION samochodów co roku. Jak nie to będzie KARA ;[)
- i znowu JEBNIĘTE POMYSŁY wyznawców religii klimatycznej
- Piraci bezkarni, a zwykli ludzie płacą. Kto chce zarobić na polskich kierowcach?
Najnowsze wątki
- 2025-12-11 Policjanci w mieście Łodzi zmierzą ci prędkość z błędem mniejszym niż producent w laboratorium :-)
- 2025-12-11 Warszawa => Senior Java Developer <=
- 2025-12-11 Kolejny prezent
- 2025-12-10 hameryka
- 2025-12-10 Tak im zależy na wlasnym kraju. :-(
- 2025-12-10 Czy "hipoteka przymusowa" podpada (powinna podpadać) pod ochronę immunitetem poselskim? [Ziobro]
- 2025-12-10 Żurek po raz kolejny wykazał jaki poziom reprezentuje
- 2025-12-10 Gdańsk => Microsoft Dynamics AX/365 SCM Consultant - Service & Suppor
- 2025-12-10 Rzeszów => Konsultant ERP Microsoft Dynamics 365 Commerce <=
- 2025-12-10 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-12-10 Chiny => Koordynator Produkcji / Przedstawiciel ds. rozwoju produktu <
- 2025-12-10 Przekroczenie uprawnien
- 2025-12-10 China => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-12-10 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-12-10 Rzeszów => ERP Microsoft Dynamics 365 Commerce Consultant <=




2035 rok coraz mniej realny? Europa traci tempo w wyścigu o elektromobilność