  • Data: 2021-05-27 20:07:06
    Temat: Re: PC bez x86_64
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 25/05/2021 00:26, Eneuel wrote:
    > : przekonaj te wszystkie firmy aby
    > : przekompilowały i poprawiły bugi
    > : w swoim sofcie, dostarczając nowe
    > : binarki na ARMa.
    > Dlaczego wszystkie?

    Wszystkie w sensie: wszystkie których soft potrzebujesz miec na macu.

    > Warto odrzucić śmieci... Po co mają na
    > straszyć duchy przeszłości?...

    Do dzisiaj są skanseny używające starych programów CAD na najnowszych
    sprzętach.

    > : Przy czym zaznaczam: montowanie
    > : blogów video i rysowanie kfiatkuf
    > : w Photoshopie nie zaliczam do
    > : zastosowań profesjonalnych.
    > Co zatem zaliczasz?

    Pracę.

    > Tylko projektowanie samolotów?

    Nie. Ale ogólnie dicking-around nie zalicza się do pracy. Nie mam na
    myśli monowania seriali, tylko montowanie blogów influencerów i poprawki
    na insta. To nie jest praca, to dicking-around. W takiej "pracy"
    faktycznie kolor obudowy stacjonarki może mieć krytyczne znaczenie dla
    oglądalności.

    > Moim zdaniem wąskie zastosowanie...

    To tylko przykład, w rzeczywistości na Maca nie ma w zasadzie ani śladu
    powaznego oprogramowania poza programikami do robienia dupereli. Dobrali
    sobie target i skutkiem tego jest niedostatek oprogramowania do
    powżniejszych zastosowań. Nie mówie że nie ma - ale nie ma tyle aby to
    nazwać profesjonalną plaformą.

    > Postawiłbym na naukę samodzielnego pisania programów -- na
    > porządne kompilatory popularnych języków...

    Mas os to taki inny rodzaj Unixa. W zupełności zastepowalny przez
    Linuxa. Trudno doszukiwać się tutaj jakiegoś magnesu przyciągającego
    tłumy programistów. Oczywiśćie, kilku przygłupów od "programowania
    HTMLa" pewnie się przekona, ale Ci od ciezkiego kodu obliczeniowego,
    systemowegom bazodaowego i ogólnie hackerzy, Maca traktują jak zabawkę
    lub jak normalny Unix.

    > Na podnoszenie ;) świadomości...

    W Macu nie ma nic specjalnie ciekowego, czego by nie można znaleźc na
    innych platformach, dla programisty. Mają tam jakieś środowisko dev, al
    tych środowisk jest na pęczki, a tendencja u zawodowych programistów
    jest raczej w kierunku migracji do szybkich i specjalizowanych edytorów
    z rodzaju Atom i konsoli, a nie kolorowych IDE.