  • Data: 2020-11-20 20:17:54
    Temat: Re: PCIe->NVMe, ale z biosem.
    Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-11-19 o 23:00, heby pisze:

    > Ja *nie* potrzebuje RAID NVMe. Ten RAID pojawiłsię tu jako przykład
    > użycia technologii inaczej niż producent się spodziewał. Większość kart
    > RAID w 200x w życiu nie widziała dysków w RAID, to były dwa dodatkowe
    > porty IDE i tak były uzytkowane również te RAIDy na płycie głównej.

    Myślę, z wręcz z pewnością, że mijasz się z prawdą. Bo że nie masz
    jakichkolwiek dowodów na to jestem pewien.
    Bardzo mało prawdopodobne, aby jakikolwiek użytkownik peceta domowego
    płacił extra kilka tysięcy za kartę RAID aby jej nie używać i aby tylko
    żarła prąd i szpanować przed kumplami że go stać.
    I również uważam, że bardzo mały procent kupców serwera płacąc dodatkowo
    kilka tysięcy za kartę RAID, nie używał jej do tego celu. U mnie na 14
    komputerów produkcyjnych z dołożonymi kartami RAID tylko jeden nie
    działał z dyskiem w trybie RAID - zapasowy na półce (jakby padł komp a
    nie macierz, do szybkiej podmiany pudła).
    Wszystkie komputery serwerowe co do sztuki posiadające kartę RAID SAS
    pracowały z dyskami w trybie RAID.

    > Jakiś mały komputer mATX, bodaj, prawdopodobnie przemysłowy z uwagi na
    > to że ma RS485 zabudowany na płycie. Ale nie aż na tyle przemysłowy aby
    > był dziwnych kształtów, to normalna płyta z dodatkowymi portami. Wiem o
    > nim tyle że używany jest do dzisiaj do wspomagania pracy w warsztacie.
    > Zdaje się że Sandy Bridge.

    Jak przemysłowy, to może być okrojony nawet jak nie wygląda.
    Konfiguracje cudaczne spotykałem, ale zawsze było multum portów RS232/RS485.

    > Karta NVMe z dyskiem nie startuje. Choć jest wykrywana przez windowsa.

    No i nie ma prawa, 2 generacje za stara aby o NVM'e się myślało.

    > Tu cie zaskocze. Uzytkuje prywatnie Della 3020 USFF na potrzeby,
    > powiedzmy, szerko rozumianej elektroniki. To jest coś znacznie
    > współcześniejszego niż C2D. Ma *dwa* porty SATA. Kilka innych Delli

    No takie maleństwo ma prawo. Mam Asrock Beebox i też jedno SATA i jedno
    mSATA. Nawet PCIe nie ma.

    4 generacja Intel Core, chipset H81 który nie obsługuje standardowo
    bootowania z NVMe. Ale możesz się pobawić:
    https://www.win-raid.com/t871f50-Guide-How-to-get-fu
    ll-NVMe-support-for-all-Systems-with-an-AMI-UEFI-BIO
    S.html

    > To nie jest nic dziwnego mieć 2 porty SATA w małym złomie którego nikt
    > nie projektował do rozbudowy.

    Jak moje Beebox, tez nie przewidziany do rozbudowy.
    Więc nie ma co kombinować. Albo jedziemy na tym co mamy albo zmiana
    platformy.

    --
    Irokez