  • Data: 2017-07-10 13:31:25
    Temat: Re: PE wziął się za tandetę
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 10 lipca 2017 19:47:25 UTC+9 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > Od tysięcy lat ludzie powtarzają w kółko te same bzdury "ach, ta
    > dzisiejsza młodzież". Tymczasem świat wbrew oczekiwaniom tetryków
    > nie chce ostatecznie stoczyć się w przepaść po równi pochyłej,
    > lecz wciąż gnany młodością ponad poziomy wylatyje.

    No to niech wylatuje, tylko najpierw niech popatrzy gdzie potem spadnie.

    > Wśród całego szeregu różnych warunków rolę szczególną grają warunki
    > konieczne. Dyskusja musi być na temat, żeby można było oceniać jej
    > poziom.

    Na temat to już dawno przestała być.

    > Kto ustala kryteria miary intelektu?

    W kulturach które znam każdy ustala swoje kryteria. Potem je porównuje z kryteriami
    innych. W kulturach których nie chcę znać, kryteria są tołkowane do głów pospólstwa
    przez proboszczów, imamów, belfrów, wodzów rewolucji, partyjnych kacyków itd.

    > Nie wystarczy narzekać na
    > gimnazja, by stać się elitą umysłową. Ale niektórym tylko to
    > pozostało -- Koreańczycy pod tym względem nie różnią się od Polaków.

    W dzisiejszym świecie to nie jest takie proste mieć swoje zdanie. A Koreańczycy
    właśnie mają. Ostatnio obalili skorumpowaną prezydent zjeżdżając się co sobotę do
    Seulu na dwumilionowe milczące protesty. Nie zorganizowane przez żadną opozycję ani
    media. Wyłącznie na podstawie swoich prywatnych kryteriów.