    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Pamięć nadpisuje stos (choć powinno być mnóstwo miejsca)
    Date: Wed, 30 Sep 2020 07:24:18 +0200

    On 29/09/2020 23:50, Atlantis wrote:
    > Nie jestem pewien co do sytuacji, kiedy kolejne przerwania przychodzi
    > dopiero po zdjęciu flagi poprzedniego (urządzenie peryferyjne odłącza
    > wejście INT od masy) ale przed wykonaniem RTI.

    Codzi o zagnieżdzenie NMI/IRQ. Jeśli nie używasz jednego z nich to może
    to fałszywy trop.

    Ale oceń jaki możesz mieć najdłuższy stos głównego programu i jaki
    możesz miec najdłuższy stos w przerwaniu, shit happens.

    > Swoją drogą, jest jakiś prosty sposób na ocenienie użycia stosu
    > sprzętowego 6502 przez wywołania funkcji C?

    Emulatorem, własnym.

    Np, jeden z ziliona:

    https://github.com/redcode/6502

    Weryfikacja formalna, jesli masz przerwania, jest skrajnie kłopotliwa,
    ale weryfikacja runtime, przez unit testy na emulatorze, raczej prosta i
    odwdzięczy się na wiele różnych sposobów poźniej.

    Narzędzi do formalnej weryfikacji stosu na 6502 nie znam, wydaje mi się
    jednak że widziałem takie do clanga jako ciekawostkę. Ale to Ci się nie
    przyda, poza jakimiś hobbystycznymi eksperymentami nie ma backendu do
    6502 w clangu.

    > Tylko z drugiej strony w takim wypadku manipulowanie rozmiarem buforów
    > nie miałoby wpływu na sytuację...

    Możliwe że problem tylko tak się objawia, to nie jest przyczyna.

    Na ile ufasz, że kod generowany przez kompilator, jest prawidłowy?