  • Data: 2011-04-24 20:30:15
    Temat: Re: Pamieci DDR3 i konkretne chipsety...
    Od: "Doxent" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ViRuS" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:ip1s25$ibb$1@inews.gazeta.pl...
    > WItam,
    > Składam sprzęt i zamierzam do płyty ASUS P5Q3 zakupić DDR3 2x2 2000MHz
    > CL9.

    Mam tą płyte i praktycznie bardzo ciężko cokolwiek na niej puścić by nie
    robiła problemów. Oprócz swojego składałem też komuś już jeden komputer i
    też były problemy z pamięcią. Poszło na 1066 stabilnie. O 2000MHz raczej
    zapomnij bo ona nie radzi sobie z więcej jak 1066 w parze a 1333 w
    pojedynkę.
    Dla świętego spokoju niestety muszę się obejść z 1 modułem ddr3 bo na 2
    robią się problemy. Sprawdzałem na niej chyba już 3 różne pary modułów
    Kingstona. Generalnie wtedy potrafi tydzień chodzić stabilnie i raz na jakiś
    czas zawiesi się podczas grania albo odtwarzania filmu flash. Z poprzednią
    parą Kingston 1333 miałem stabilną pracę gdy ustawiłem taktowanie na 1066
    niestety wtedy za każdym razem komputer uruchamiał się podwójnie co trochę
    niszczy dyski twarde. Czasami też w ogóle nie chciał startować i pomagał
    reset cmosów.
    Myślałem, że problem rozwiązałem wymieniając ramy na Kingston 1600 wtedy
    domyślnie szedł na 1333 ale tutaj nawet obniżenie na 1066 nie pomagało więc
    wyjąłem jeden moduł i jest stabilnie bez podwójnego startu na defaultach.
    Dodam, że gdy włożę 2 moduły to gry wywalają się do pulpitu mniej więcej po
    30 minutach grania a GTAIV daje komunikaty o braku pamięci video mniej
    więcej po 20 minutach a w przypadku uruchomienia GTAIV po Mafii 2 wywala się
    zaraz po wyjściu z safehouse.