  • Data: 2020-12-01 19:30:39
    Temat: Re: Pierwszenstwo pieszego
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.12.2020 o 08:06, ddddddddddddd pisze:

    > Chyba się nie zrozumieliśmy.

    Nie ma się co rozumieć - przywaliłeś jak łysy grzywką o kant kuli z tym,
    że przepuszczanie pieszych lewackie. Tym bardziej, że rozmawialiśmy w
    kontekście azjatyckim, gdzie jest szczególnie widoczne, że im bardziej
    socjalistyczne państwo tym większy bardak na drogach a nie jakieś
    wydumane prawa pieszych.

    > Londyn to akurat specyficzne miasto, na jego temat się nie wypowiem bo
    > nigdy tam nie byłem

    Uk ma 66M ludziów. z czego 83% żyje w miastach - 54 miliony. I co szósty
    mieszka właśnie w lądku. No rzeczywiście - zupełne specyficzne i nie
    reprezentatywne.

    > o tym właśnie mówiłem - takie przejścia są rzadkością (być może w
    > Londynie nie) i dodatkowo oznaczone są tymi okrągłymi błyskającymi
    > lampkami, które ostrzegają kierowcę, że to jest to miejsce, w którym
    > pieszy może ci wyleźć przed maskę

    Są rzadkością bo spora cześć miasta to tempo 30 gdzie piesi łażą gdzie
    chcą i jak chcą, a przez wielopasmówki są przejścia ze światłami nie
    rzadziej niż u nas. Jak są światła to problem kto ma pierwszeństwo nie
    istnieje, poza rzadkimi przypadkami jak nie działają. A i wszyscy łażą
    na czerwonym - nawet porządni niemcy nie wierzą, że u nas kulsoneria za
    to ściaga. Jeden mnie pytał, bo myślał że go polacy z pracy wkręcają.

    > no niestety, są miasta w których włodarze najchętniej zrobiliby wszędzie
    > ograniczenie do 10km/h... a później dziwić się, że wszyscy i tak jeżdżą
    > szybciej

    Jakoś na zachodzie się sprawdza...

    --
    Shrek