eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPo cholere te ciezarki. › Re: Po cholere te ciezarki.
  • Data: 2016-05-02 13:19:23
    Temat: Re: Po cholere te ciezarki.
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu poniedziałek, 2 maja 2016 13:02:27 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Mon, 2 May 2016 03:25:53 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
    > > W dniu poniedziałek, 2 maja 2016 11:13:41 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > >> http://coltmania.pl/silnik/roznice-w-polosiach-t1908
    .html
    > >> http://www.autofelicia.republika.pl/polosie.html
    > >>
    > >> I nie tylko polosiach - zobacz post 283
    > >> https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/371367-h-
    jak-wyciszy%C4%87-buczenie-z18xe/page-6
    > >
    > > No racja, jest takie cuś. Na skrętne drgania. Ale to bardzo sztywny
    > > kloc jest, jak coś tłumi to raczej na wysokiej częstotliwości. No i
    > > w rezonans jak wpadnie przy swojej częstotliwości własnej, to w
    > > kosmos nie odleci, najwyżej się poślizgnie o kawałek obrotu na tej
    > > oście i tyle (wtedy jest tłumienie, czyli to już nie ta klasa
    > > mechanizmu).
    >
    > To jest takze na drgania poprzeczne.

    Promieniowe? Przecież to się obraca, nie może tak sobie zmienić środka ciężkości, bo
    dopiero się zacznie taniec z niewyważeniem.

    > Nie ma tlumienia w sensie rozpraszania energii - ale sile zmniejszaja
    > amplitude przylozyc potrafi.

    Nie wiem jak to działa, ale potrafię sobie wyobrazić że to się może poślizgnąć,
    rozpraszając energię.

    >
    > > Ale właśnie mi się
    > > przypomniało że w trzycylindrowych silnikach musi być podobny
    > > wynalazek na wale, bo suwy cztery, a gary trzy, zawsze coś będzie
    > > nierówno. Tylko nie wiem gdzie konkretnie, miałem kiedyś Matiza ale
    > > nie rozbierałem.
    >
    > IMO - nie ma.

    Są sprężyny w tarczy sprzęgła. Nie twierdzę że (także) od tego, ale też, potrafię
    sobie wyobrazić.

    > Wykorbienia na wale co 120 stopni

    No właśnie nie są co 120 stopni.

    > - wiec zaplony sa
    > rownomiernie rozlozone. A to ze suwy 4 - bez znaczenia, w 4-ro
    > cylindrowym tez sa drgania i to nieuniknione.
    > Zrodel drgan w silniku tlokowym zreszta wiecej.
    > O ile pamietam, do dopiero rzedowy 6-cylindrowy lub widlasta 8-ka
    > ma male drgania - ale w V8 jest dyskusja czy lepszy wal "plaski" czy
    > "krzyzowy"
    >
    > Tlumic drgania takiego 3-cyl mozna i podobnymi tlumikami dynamicznymi
    > - ale tu mozesz miec racje - dobre przy jednej czestotliwosci, a mamy
    > rozne.

    No właśnie te toczydełka tak działają: fajnie (przy całej względności tego słowa) się
    tym jedzie 70MPh, a przy 80 odpadają blachy. Potem przy 90 juz nie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: