eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPo cholere te ciezarki. › Re: Po cholere te ciezarki.
  • Data: 2016-05-02 13:42:06
    Temat: Re: Po cholere te ciezarki.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Mon, 2 May 2016 04:19:23 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
    > W dniu poniedziałek, 2 maja 2016 13:02:27 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    >>>> http://coltmania.pl/silnik/roznice-w-polosiach-t1908
    .html
    >>>
    >>> No racja, jest takie cuś. Na skrętne drgania. Ale to bardzo sztywny
    >>> kloc jest, jak coś tłumi to raczej na wysokiej częstotliwości. No i
    >>> w rezonans jak wpadnie przy swojej częstotliwości własnej, to w
    >>> kosmos nie odleci, najwyżej się poślizgnie o kawałek obrotu na tej
    >>> oście i tyle (wtedy jest tłumienie, czyli to już nie ta klasa
    >>> mechanizmu).
    >>
    >> To jest takze na drgania poprzeczne.
    >
    > Promieniowe? Przecież to się obraca, nie może tak sobie zmienić środka ciężkości,
    bo dopiero się zacznie taniec z niewyważeniem.

    Zacznie, albo skonczy - pamietasz jeszcze temat "wywazenie elatycznego
    walu" i "predkosc/omega krytyczna" ?

    >> Nie ma tlumienia w sensie rozpraszania energii - ale sile zmniejszaja
    >> amplitude przylozyc potrafi.
    > Nie wiem jak to działa, ale potrafię sobie wyobrazić że to się może
    > poślizgnąć, rozpraszając energię.

    Mogloby, ale nie o to chodzi. Pracuje na drgania promieniowe.
    A zasade podal poprzednik.

    Jest jeszcze wersja bez gumy/sprezyny, kulki w rowku na obwodzie - to
    to nie wiem jak dziala, ale widac dziala, skoro stosuja.

    >>> Ale właśnie mi się
    >>> przypomniało że w trzycylindrowych silnikach musi być podobny
    >>> wynalazek na wale, bo suwy cztery, a gary trzy, zawsze coś będzie
    >>> nierówno. Tylko nie wiem gdzie konkretnie, miałem kiedyś Matiza ale
    >>> nie rozbierałem.
    >>
    >> IMO - nie ma.
    >
    > Są sprężyny w tarczy sprzęgła.

    Sa, ale w przy wiekszej ilosci cylindrow tez sa.
    Maluch mial zaplon co obrot i

    >> Wykorbienia na wale co 120 stopni
    > No właśnie nie są co 120 stopni.

    Mysle ze sa, ale nie rozbieralem.

    Niesymetrie mozna zobaczyc w samochodach np na wentylatorze chlodnicy
    - tam lopaty nie sa rowno rozstawione.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: