  • 11. Data: 2010-02-25 16:01:00
    Temat: Re: Po co mi dwa akumulatory?
    Od: Marek Biernacki <b...@g...com>

    Agent 0700 pisze:

    > Wyjąć jedno wsadzić drugie jaki problem :-)
    >
    > Wiesz co to difflock w ogóle?

    A da się dołożyć? Ile to by mogło kosztować?

    No wiem żeby bez niego w błoto nie wjeżdżać.
    Czyli - logicznie - jest po to, żeby z tego błota wyjeżdżać.

    MB

  • 12. Data: 2010-02-25 16:21:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek Biernacki" <b...@g...com> wrote in message
    > Zamienię akumulator na difflocka, bo w instrukcji widziałem, że inni mają.

    ???

    Trochę nie rozumiem tej logiki... sądzisz że difflock to taki akumulator?
    :-)

  • 13. Data: 2010-02-25 16:52:22
    Od: Marek Biernacki <b...@g...com>

    Pszemol pisze:

    > Trochę nie rozumiem tej logiki... sądzisz że difflock to taki
    > akumulator? :-)

    Nic bardziej mylnego! To są zupełnie różne rzeczy. Odnoszę jednak
    wrażenie, że czegoś w aucie brakuje i stąd moje pytanie, czy można
    dokupić difflocka?

    MB

  • 14. Data: 2010-02-25 19:05:56
    Od: "Chevy" <c...@h...com>

    Użytkownik "Marek Biernacki" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > dlaczego mam dwa akumulatory w Land Cruiserze J95 1KZ-TE? Wszyscy tak
    > mają? I dlaczego nie mam difflocka? Inni chyba mają...
    >
    > pozdrawiam
    > MB

    a nie masz tak czasami 24V instalacje ??

  • 15. Data: 2010-02-25 21:50:42
    Od: "macko" <k...@i...pl>

> [...]
    >
    > dlaczego mam dwa akumulatory w Land Cruiserze J95 1KZ-TE? Wszyscy tak
    > mają? I dlaczego nie mam difflocka? Inni chyba mają...

    -------

    Dwa akumulatory są stosowane po to żeby podnieść ilość Ah w samochodzie. Po
    co więcej Ah? Ano po to żeby dokładając np. wyciągarkę, dodatkowe
    oświetlenie lub Webasto nie martwić się o bilans energetyczny samochodu
    (albo martwić się w mniejszym stopniu). W starych Toyotach np. serii 8 dwa
    akumulatory były stosowane ponieważ rozrusznik był na 24V (pozostała
    instalacja elektryczna była 12V). Jeśli słabo Ci kręci przy mrozie to
    polecam wymianę tych akumulatorów.
    Z którego roku masz tego LC? Jaka skrzynia biegów?
    Blokadę (difflock) oczywiscie można dołożyć. Pneumatyczne ARB bardzo dobrze
    robi :) tylko kosztuje eee.... "nie mało". Zadaj sobie tylko pytanie czy
    faktycznie chcesz aż tak bardzo topić tą furę żeby korzystać z blokad? Może
    wystarczą lepsze opony?

    pozdr. macko

  • 16. Data: 2010-02-26 08:50:26
    Od: Marek Biernacki <b...@g...com>

    > Z którego roku masz tego LC? Jaka skrzynia biegów?

    98, ręczna

> [...]
    > faktycznie chcesz aż tak bardzo topić tą furę żeby korzystać z blokad? Może

    O kurcze, tak właśnie spojrzałem - 3500PLN, sporo.
    A dałoby się wymienić tylny most na taki z blokadą? I ile to może
    kosztować, bo na allegro nie widzę?

    MB

  • 17. Data: 2010-02-26 10:22:45
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > A da się dołożyć? Ile to by mogło kosztować?

    Dołożyć się da, jakieś kilka tys. zł :-)

    Szukaj na www.forum4x4.pl

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 18. Data: 2010-02-26 10:24:46
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > wrażenie, że czegoś w aucie brakuje i stąd moje pytanie, czy można dokupić
    > difflocka?

    Można dokupić. Dorabiają ludzie, ale koszty masakryczne. Lepiej wymienić
    most z identycznymi przełożeniami i z difflockiem.

    Difflock to blokada mechanizmu różnicowego. Można używać tylko na śliskim,
    piachu itp.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 19. Data: 2010-02-26 12:20:26
    Od: "macko" <k...@i...pl>

    > 98, ręczna

    Kurczę dałbym sobie głowę uciąć że większość LC serii 9 miała blokadę
    (zresztą masa problemów z nią była). Ale Toyota zawsze wypuszczała tyle
    wersji, typów, modeli i modelików, innych na każdy rynek, że trudno to
    ogarnąć. Proponuję zapytać na polskim forum TLC.

    > O kurcze, tak właśnie spojrzałem - 3500PLN, sporo.
    > A dałoby się wymienić tylny most na taki z blokadą? I ile to może
    > kosztować, bo na allegro nie widzę?

    Kolego 3,5kzł.... hehe to dopiero początek jeszcze kompresor, przewody,
    przełączniki i inne duperele więc spokojnie za blokę tyłu zapłacisz około
    5kzł...lekko....

    pzdr. macko

  • 20. Data: 2010-02-26 12:59:30
    Od: Marek Biernacki <b...@g...com>

    macko pisze:
    > Użytkownik "Marek Biernacki" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > Kurczę dałbym sobie głowę uciąć że większość LC serii 9 miała blokadę

    Pewnie większość miała :)

    > Kolego 3,5kzł.... hehe to dopiero początek jeszcze kompresor, przewody,
    > przełączniki i inne duperele więc spokojnie za blokę tyłu zapłacisz około
    > 5kzł...lekko....

    To raczej odpuszczę. Szkoda kasy. Niemniej jednak dziękuję za odpowiedzi.
    Całkiem normalna ta grupa się wydaje :-)

    pozdrawiam
    MB