-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!usenet.goja.nl.eu.org!aioe.org!news.chmurka.net!.POSTED.s
tatic-90-250-3-82.vodafonexdsl.co.uk!not-for-mail
From: Cezar <c...@t...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Pojazd elektryczny z dołożonym step-up / step-down
Date: Sun, 8 May 2022 21:12:25 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <t59879$3ha$1$cezar91@news.chmurka.net>
References: <t5919j$3jv$1@dont-email.me>
NNTP-Posting-Host: static-90-250-3-82.vodafonexdsl.co.uk
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sun, 8 May 2022 20:12:25 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="cezar91";
posting-host="static-90-250-3-82.vodafonexdsl.co.uk:90.250.3.82";
logging-data="3626"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:91.0) Gecko/20100101
Thunderbird/91.8.1
Content-Language: en-US
In-Reply-To: <t5919j$3jv$1@dont-email.me>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:771857
[ ukryj nagłówki ]On 08/05/2022 19:14, Mateusz Bogusz wrote:
> Mam pojazd elektryczny na 12V. Jeździ sobie fajnie, ale wraz ze spadkiem
> napięcia na akumulatorach (3x 12Ah AGM równolegle) stopniowo traci na
> przyspieszeniu i prędkości maksymalnej. Czas jazdy jest długi więc tutaj
> nie mam zastrzeżeń.
>
> Ale byłbym w stanie skrócić trochę czas użytkowania jeżeli mógłbym
> zamienić go za zmienioną charakterystykę jazdy. A dokładniej pomyślałem
> sobie, że gdyby dać przetwornice step-up aby maksymalnie długo
> utrzymywała napięcie w okolicy 12,5-13V? Lub też połączyć akumulatory w
> szereg i dać step-down w tę samą okolicę. Czy takie rozwiązania mają
> sens (w moim przypadku) i jeżeli tak to które lepsze? Maksymalny pobór
> prądu w układzie to 8A.
>
Po prostu zrób odcinanie zasilania przy spadku napięcia ponizej 12.5V :-)
A tak na powaznie to wez pod uwagę że ładowanie akumulatorów połączonych
szeregowo jest bardziej kłopotliwe.
Najlepsze by było buck-boost jeśli głębokie rozładowanie Ci nie przeszkadza.
c.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.05.22 23:16 Zenek Kapelinder
- 09.05.22 00:07 Cezar
- 09.05.22 09:38 LordBluzg(R)??
- 09.05.22 19:45 Mateusz Bogusz
- 09.05.22 19:47 Mateusz Bogusz
- 09.05.22 20:19 J.F
- 09.05.22 22:01 Dawid Rutkowski
- 09.05.22 22:04 Dawid Rutkowski
- 10.05.22 08:52 Mateusz Bogusz
- 10.05.22 09:08 LordBluzg(R)??
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- twardy dysk stuka
- Oclenie alkalicznych akumulatorów
- Powerbank jednonapieciowy, a trzynapieciowy
- Lustra w maszynie ASML
- DC blocker i buczące toroidy
- Problemy TSMC cd
- Detektor
- Może tutaj się uda: [NTG] Elewacja / dziurawa Churka
- Falownik jednofazowy a żarówka
- Agregat i "legalność" instalacji
- Uziom
- (Ponownie) odkryto, że ładowanie pulsacyjne robi dobrze
- driver led ?
- Długość wtyku zasilającego ?5.5mm
Najnowsze wątki
- 2024-05-04 Bonusowe pytanie rozliczenie sie z elektrownia - fotowoltaika.
- 2024-05-04 Ujawnienie porady prawnej prokuraturze
- 2024-05-04 Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- 2024-05-04 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-05-04 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-04 Warszawa => Inżynier DevOps (projekt JP) <=
- 2024-05-04 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-05-04 Łódź => Business Development Manager - obszar bezpieczeństwa IT <=
- 2024-05-04 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-04 Berlin => IT Systems Administrator and Customer Support Engineer <=
- 2024-05-04 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-05-04 Odpowiedzialność PORTALU za reklamy
- 2024-05-04 Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
- 2024-05-04 Marki => ERP Implementer <=
- 2024-05-04 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=