eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPojazd elektryczny z dołożonym step-up / step-down › Re: Pojazd elektryczny z dołożonym step-up / step-down
  • X-Received: by 2002:a37:5805:0:b0:69f:c640:f5e8 with SMTP id
    m5-20020a375805000000b0069fc640f5e8mr9862988qkb.586.1652044570219; Sun,
    08 May 2022 14:16:10 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:a37:5805:0:b0:69f:c640:f5e8 with SMTP id
    m5-20020a375805000000b0069fc640f5e8mr9862988qkb.586.1652044570219; Sun,
    08 May 2022 14:16:10 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!proxad.net!feeder1-2
    .proxad.net!209.85.160.216.MISMATCH!news-out.google.com!nntp.google.com!postnew
    s.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sun, 8 May 2022 14:16:09 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <t59879$3ha$1$cezar91@news.chmurka.net>
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=37.248.139.36;
    posting-account=WKCfJQoAAABGeHkoWcAFup86Q28I2YKQ
    NNTP-Posting-Host: 37.248.139.36
    References: <t5919j$3jv$1@dont-email.me> <t59879$3ha$1$cezar91@news.chmurka.net>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <9...@g...com>
    Subject: Re: Pojazd elektryczny z dołożonym step-up / step-down
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
    Injection-Date: Sun, 08 May 2022 21:16:10 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:771859
    [ ukryj nagłówki ]

    niedziela, 8 maja 2022 o 22:12:27 UTC+2 Cezar napisał(a):
    > On 08/05/2022 19:14, Mateusz Bogusz wrote:
    > > Mam pojazd elektryczny na 12V. Jeździ sobie fajnie, ale wraz ze spadkiem
    > > napięcia na akumulatorach (3x 12Ah AGM równolegle) stopniowo traci na
    > > przyspieszeniu i prędkości maksymalnej. Czas jazdy jest długi więc tutaj
    > > nie mam zastrzeżeń.
    > >
    > > Ale byłbym w stanie skrócić trochę czas użytkowania jeżeli mógłbym
    > > zamienić go za zmienioną charakterystykę jazdy. A dokładniej pomyślałem
    > > sobie, że gdyby dać przetwornice step-up aby maksymalnie długo
    > > utrzymywała napięcie w okolicy 12,5-13V? Lub też połączyć akumulatory w
    > > szereg i dać step-down w tę samą okolicę. Czy takie rozwiązania mają
    > > sens (w moim przypadku) i jeżeli tak to które lepsze? Maksymalny pobór
    > > prądu w układzie to 8A.
    > >
    > Po prostu zrób odcinanie zasilania przy spadku napięcia ponizej 12.5V :-)
    >
    > A tak na powaznie to wez pod uwagę że ładowanie akumulatorów połączonych
    > szeregowo jest bardziej kłopotliwe.
    >
    > Najlepsze by było buck-boost jeśli głębokie rozładowanie Ci nie przeszkadza.
    >
    > c.
    W przeciętnym samochodzie jest sześć akumulatorów połączonych szeregowo. W
    ciężarówkach 12 akumulatorów połączonych szeregowo. I jakoś to jeździ i daje się
    ładować.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: