    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Połączenie modemów przez VoIP
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    <m...@i...localdomain>
    <1...@4...net>
    <m...@i...localdomain>
    <c...@g...com>
    Date: Fri, 26 Aug 2022 22:22:14 +0200

    On Tue, 23 Aug 2022 13:54:19 -0700 (PDT), Piotr C. wrote:

    > Powiem Wam że już źle mi się robi od tych starych technologii.

    Tak tu juz jest, ze stare technologie ... starzeją sie :-)

    > Kontynuacja prób:
    > - kupiłem przejściówkę RS232 bardziej renomowaną - FTDI a nie fałszywy prolific
    > - modemy (USR i ten badziewny conexant HSF) połączyły się na (tadam!) 33k6. Bez
    żadnych opcji, wszystko default, przez tą samą bramkę, i połączenie działało trwale
    > - nie połączyły się tak już nigdy więcej. W ogóle nie mogę ich zgrać. W jedną
    stronę (z USR) z wymuszoną prędkością 2400 jeszcze jakotako, w drugą nie

    Wylącz bramke, wlacz, sproboj ponownie :-)

    > - z USR pięknie łączy się na automat, z wymuszonym 2400, ale z terminala - więc nic
    nie zrobię bo nie znam protokołu

    Dzwoniąc naprzemienne - z terminala do automatu, z programu do
    terminala, mozna probowac ustalic protoków.
    Zobaczyc co wysyla jedna strona, przeslac do drugiej, zobaczyc co
    druga odpowiada, przeslac do pierwszej, itd.
    Tylko chyba nie hypererminalem - za malo potrafi.

    chyba mozna by tez na kompie z dwoma portami jakis rejestrator
    sprobowac,

    > windowsie 95, modem się wykrywa (PnP!) natomiast w sofcie nie gada.
    > Próbowałem wracać na Prolific, zmieniać nastawy prędkości portu i
    > flow control - nic. Brak odpowiedzi. Rejestrator pokazuje że soft
    > sam smienia ustawienia portu (prędkość, flow control) więc myśle że
    > zmiany i dywagacje o flow control będą daremne, tym bardziej że np.
    > z samego hyperterma działa zawsze - niezależnie co ustawię.

    Dziwne, ale to sugeruje problemy z Windows.

    > - winmodem też coś zaczął marudzić, po przeinstalowaniu nie mogę
    > wgrać sterów (niepodpisane, wcześniej udało się wyłączyć
    > sprawdzanie sygnatur ale teraz nie przechodzi)
    > - więc przywróciłem z punktu przywracania systemu -- OK, modem
    > widoczny
    > - wyciągnąłem wtyczke od USB-RS232, dostałem bluescreena i win10
    > trwale się popsuł, czekam na nośnik USB z recovery bonus:
    > - ten drugi USR, na rynek amerykański (5686E) jako-tako łączył mi
    > się, natomiast po zestawieniu poł. był głuchy, tzn. tekst pisany w
    > jednym terminalu, nie pojawiał się w drugim.

    Dziwaczne.
    Dostales komunika CONNECT ?

    > Coraz bardziej skłaniam się, że to wszystko wina styku windows 10 -
    > maszyna wirtualna win95.

    Prawdopodobne.

    J.