  • Data: 2011-01-21 18:57:25
    Temat: Re: Polityka bezpieczeństwa PWR PLIX vs niezawodność i wygoda.
    Od: obeer <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Jan 21, 6:12 pm, "Zboj" <z...@m...dot.pl> wrote:

    > sieci L2 wpięte na jednym porcie, to zastanawiam się co robisz w swoim
    > biznesie.
    >
    > Zastanów się może lepiej, jak dobrze uzasadnić Twoje zastrzeżenie. Pomijam
    > edukację mojej ciemnej osoby. Chodzi raczej o techniczne uzasadnienie Twojej
    > tezy, którego ciągle skąpisz.

    Uważam, że nie przeczytałeś dokładnie tego co napisałem.

    przypomina mi się cytat z filmu "Job":
    "Drogi chłopcze, rozmowa ze mną nie ma sensu, ponieważ jestem
    kompletnie głucha".

    I tak samo uważam w tym przypadku. Jesteś głuchy na argumenty innych.
    Chcesz sobie robić urynanet w swojej sieci, to sobie rób.
    Wypracowałeś best practices na swoim sprzęcie - wyobraź sobie, że inni
    również.

    Ja nie przekonuję Ciebie do tego, że świadczysz złą usługę, bo nie
    spełnia moich oczekiwań.
    Nie wiem czy jesteś świadom tego, że mechanizmy wykrywania pętli gdy
    po drugiej stronie jest sprzęt innego vendora i skonfigurowany przez
    kogoś innego nie zawsze działają?
    Jeżeli Twój switch (powiedzmy Cisco) wysyła do innego switcha ramkę
    BPDU i czeka aż ona wróci i na tej podstawie stwierdza czy jest pętla
    czy nie, to ktoś do kogo jesteś wpięty może filtrować BPDU (Cisco z
    włączonym BPDU Filter) i je dropować, a i tak pętle zrobi spinając u
    siebie 2 porty. Co w takim przypadku? Twój super switch po prostu
    ją przepuści.

    Logika switcha PLIXowego jest prosta: ten sam mac pojawia się na 2
    portach, znaczy pętla, znaczy coś z tym zrób (co - w zależności od
    konfiguracji).

    Zapewniam Cię, że mamy dużo filtrów na Layer2 w PLIXie (ACLki na
    MACki, loop-detection, rate-limity na broadcasty, multicasty,
    dropujemy wszystkie ramki inne niż IP i IPv6, wpuszczamy tylko
    konkretne EtherTypy i inne cuda robimy jeszcze) na każdym porcie
    klienckim, a mimo tego trzymamy się naszej zasady. Jak na razie zasada
    się sprawdza, bo nawet w przypadku gdy switch eFUZJI/KIKE/KIXa, które
    to KIKE również reprezentujesz jako Członek Komisji Rewizyjnej, robił
    niejednokrotnie pętle w PLIXie, to klienci PLIXowi tego nie odczuwali.
    I właśnie wszystkim chodzi o to, aby to było zachowane.

    Myślę, że dyskusja odeszła już zupełnie od tego o co pytał Sławek
    Lipowski. Ustaliliśmy stanowisko PLIXa, wysłuchaliśmy komentarzy.
    Proponuję zamknąć ten temat.

    Sylwester

    ps. RSTP nie służy do wykrywania pętli.
    ps.2. Stormy to z reguły są efektem pętli a nie służą do ich
    wykrywania, ale może w tym szaleństwie jest metoda ;-P