  • Data: 2011-01-21 17:12:38
    Temat: Re: Polityka bezpieczeństwa PWR PLIX vs niezawodność i wygoda.
    Od: "Zboj" <z...@m...dot.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Bardzo lubię takie wypowiedzi - to tak jak w PiSie - rzucasz tekst,
    sam tylko wiedząc o co w nim chodzi.
    >Pewnie też masz swoją prawdę i ona jest najTwojsza :P

    Nawzajem... Przy czym w tym wypadku dokładnie obaj wiemy, o czym piszę. +
    jakichś 150 operatorów. Ale to OT w tym wątku.

    > Przykro mi to czytać, jeżeli nie wiesz co mogą zrobić 2 mac-addressy w
    sieci L2 wpięte na jednym porcie, to zastanawiam się co robisz w swoim
    biznesie.

    Zastanów się może lepiej, jak dobrze uzasadnić Twoje zastrzeżenie. Pomijam
    edukację mojej ciemnej osoby. Chodzi raczej o techniczne uzasadnienie Twojej
    tezy, którego ciągle skąpisz.

    >Nigdy nie zdarzyło Ci się, żeby klienci mając na końcu switcha
    zapinali sobie dwa kabelki jeden w drugi i robili pętle?

    Widziałem sytuacje, w których następiło zwarcie TX z RX w uszkodzonym
    switchu, czy kompie 1 usera. Myślisz, że filtry 1 MAC'a cokolwiek pomogły? A
    pętle opisane przez Ciebie po prostu downują mi port do usera w switchu
    accessowym kompletnie z pominięciem limitów mac/port. Tyle, że w mojej
    lokalnej małej sieci mogę wykorzystać np. rstp, stormy i wykrywanie pętli.
    Możliwości zależą od sprzętu i softu. Oraz oczywiście od polityki styków z
    innymi operatorami. Masz inną perspektywę na pewno. Choć jeśli zapinam np.
    odbiorcę biznesowego z jego siecią, routerami itd, to w pewnym sensie mam
    podobne do PLIXowych problemy - bo są to dla mnie obce sieci.

    > http://www.mnc.pl/aktualnosci/regulamin/

    Mój stary regulamin dla userów domowych znam. Co to wnosi do naszej
    dyskusji? Że mogę odłączyć abusera? Każdy może. Niezależnie od filtrów.

    > Piotrze, ty chyba żyjesz w innym świecie niż reszta ludzi. Uważasz, że
    wszyscy chcą robić Ci na złość?
    >Rozumiem, że chcesz na siłę pokazać, że ktoś Ci broni takiego
    rozwiązania jakiego byś sobie życzył?

    Na pewno ja sobie życzę? Przecież zapotrzebowanie zgłosiła do PLIX'a firma
    Rafała, nie moja. Ja się tylko włączyłem w wątek.

    > A wg nas ryzyko jest dużo wyższe, przy 1 macu możemy je praktycznie
    wykluczyć.

    Ja właśnie proszę o opisanie tej różnicy. Zamiast mi tu klarować ad
    personam, że jestem niedouczonym tłukiem - napisz dokładnie proszę dlaczego
    w Twojej opinii wzrasta ryzyko tak dramatycznie.

    >Jeśli klient wepnie się 2 portami i będzie miał po 1 różnym
    macaddressie na każdym, to w przypadku wykrycia pętli switch zablokuje
    jego port lub zdropuje ruch z danego portu.
    >W przypadku gdy mamy 2 macaddressy na jednym porcie, wykrycie pętli i
    zablokowanie ruchu z niego jest dużo trudniejsze.

    Dlaczego? Przecież jest sporo mechanizmów wykrywania pętli. I sporo z nich
    nie potrzebuje mac'a. A i w niektórych przypadkach masz pętle, ale żadnego
    maca - np. w/w problem zwarcia TX i RX.

    >Masz rację co do jednego: robimy to dla naszej wygody i upieramy się,
    że nasze rozwiązanie jest bezpieczne.

    Ponowię - dlaczego?

    >Mamy do tego prawo, tak samo jak Ty do krytykowania tego podejścia.

    Tego prawa zdajesz się odmawiać.

    Dziękuję za odzew, ale na prawdę ciekaw jestem tej dziury w security
    powodowanej przez 2 pary IP-MAC zamiast 1 MAC'a. Zgadzam się zdecydowanie,
    że brak mi doświadczenia i rozmachu PLIX'a, więc chętnie spróbuję zrozumieć
    to, na co się powołujesz. Zupełnie poważnie.

    Pozdrawiam,

    Piotr