  • Data: 2021-08-29 19:15:25
    Temat: Re: Polski samochód elektryczny
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-08-29 o 12:59, Shrek pisze:
    > Myślałem że polski eko-samochód skończy się tylko eko(nomiczną)
    > "katastrofą". Ale nasi są kurwa ambitni i rozumieją że eko to _również_
    > od ekologii. Wygląda na to że wpływ na ekologię ograniczy się do
    > skromnego wycięcia 16k ha lasu - so eco!
    >
    > Podsumowując - program samochodu na węgiel w polsce wymaga dodatkowo
    > wcinki lasów - co na to zwolennicy zielonej motoryzacji?

    1. Na stronie https://nowa.invest-in-jaworzno.pl/izera/ - jest tam
    mapka, że działka pod fabrykę ma 118 ha. Więc nie "16k" ani nawet nie
    1200, jak jest gdzieś niżej w wątku.

    2. Ekologiści chcąc przywalić w rząd podają znacznie większy obszar
    działki: na stronie
    https://www.facebook.com/jawpl/posts/450179698651716
    2 jest znacznie
    większa działka zaznaczona, jakby droga szybkiego ruchu (i kilka innych)
    miała przebiegać po terenie fabryki :-)
    Zadałem na tym portalu proste pytanie, jak się ma mapka na portalu z
    pktu 1. do tej mapki, ale mój post został zniknięty i teraz jest
    widoczny tylko dla mnie. Bo "narusza standardy społeczności FB".

    3. Proszę teraz wejść na stronę
    https://mapy.geoportal.gov.pl/imap/Imgp_2.html?local
    e=pl&gui=new&sessionID=5930766
    i zobaczyć, że tylko część tej działki jest zalesiona. Zmierzyłem na tej
    mapie - jest tam dokładny pomiar powierzchni - teren niezalesiony to ok
    37 ha, zatem lasek ma 81 ha. Jest to las samosiejek, który dobrze
    wygląda tylko od strony drogi 79.
    Dla porównania - przy budowie drogi S2 (POW) między Falenicą a Zagórzem
    (do drogi S17) wycięto 50 ha prawdziwego lasu. Dlaczego wtedy nikt nie
    protestował?

    4. Jeśli ktoś sądzi, że w Polsce można znaleźć działkę o podobnej
    powierzchni dobrze skomunikowaną i z możliwością zatrudnienia zapewne
    kilku tys. okolicznych mieszkańców, ponadto niezalesioną i nie będącą
    gruntami ornymi - proszę tu podać lokalizację. Sądzę, że trudno taką
    znaleźć...

    T.