eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPompa Ciepła Peltiera 15kW - Kto robił termopary z różnych drutów i generowały napięcie, gdy zlacza umieszczone w temp lodu a drugie w wodzie 100 C › Re: Pompa Ciepła Peltiera 15kW - Kto robił termopary z różnych drutów i generowały napięcie, gdy zlacza umieszczone w temp lodu a drugie w wodzie 100 C
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Fri, 22 Oct 2021 07:32:29 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Pompa Ciepła Peltiera 15kW - Kto robił termopary z różnych drutów i
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 22 października 2021 o 14:42:37 UTC+2 J.F. napisał(a):
    > Użytkownik "a a" napisał w wiadomości grup
    ..

> [...]
    > nie osiagniesz.
    >
    > Radiator do stronie zimnej, aby zwiększyć aktrywna powierzchnię + plus
    > wiatrak aby nawiewał powietrze o temperaturze 10 st C wiekszej niz
    > temperatura pracy strony zimnej Peltiera

    > A ty chcesz 15kW, wtedy juz nie jest tak tanio, a znikoma efektywnosc
    > zabija pomysl.

    > Jest, tylko ze to sie trzeba bawic w naukowca, ktory wynajdze Peltiera
    > o efektywnosci choc 200%.
    >
    > Na razie nikt takich nie wynalazl.
    >
    > Ciekawym pomyslem moga byc za to "Stirling cooler", szczegolnie w

    Zachowujesz się jak byś zjadł wszystkie rozumy. Żadnej z rzeczy o której kolega
    napisał i chce coś robić nigdy nie zrobiłeś ani nie próbowałeś robić. Jest wielce
    prawdopodobne że gołego ogniwa Peltiera w ręku nie miałeś. Zrobiłeś kiedyś silnik
    stirlinga? Na pewno nie. Zachowujesz się jak naukowcy co stwierdzili że Bąk nie może
    latać. A Bąk o tym nie wie i lata aż milo popatrzeć. Wiesz dlaczego silnik Stirlinga
    wyparł spalinowy wewnętrznego spalania? Bo ma sprawność jednocyfrową i do tego
    bliższą 5 niż 10%. Powtarzając za artysta. i jeszcze inni, niektórzy, wtykają mu
    szpilki. To nie ludzie, to wilki!