eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPompa Ciepła Peltiera 15kW - Kto robił termopary z różnych drutów i generowały napięcie, gdy zlacza umieszczone w temp lodu a drugie w wodzie 100 C › Re: Pompa Ciepła Peltiera 15kW - Kto robił termopary z różnych drutów i generowały napięcie, gdy zlacza umieszczone w temp lodu a drugie w wodzie 100 C
  • Data: 2021-10-23 19:12:39
    Temat: Re: Pompa Ciepła Peltiera 15kW - Kto robił termopary z różnych drutów i generowały napięcie, gdy zlacza umieszczone w temp lodu a drugie w wodzie 100 C
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    sobota, 23 października 2021 o 18:58:28 UTC+2 J.F. napisał(a):
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
    ..

> [...]
    >
    > A moze mu podeslesz namiar na wysokosprawne elementy, albo na taka
    > pompe Peltiera pare kW :-)
    >
    > Ja to mam ochote sprobowac generatora termoelektrycznego, ale na
    > metalach.
    > I sprawdzic, czy one naprawde takie kiepskie.
    >
    > Tylko jakie metale dobrac i jak pospawac np aluminium z miedzia?
    >
    > a moze
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Zjawisko_Seebecka
    >
    > Kobalt z zelazem?
    > Tylko skad wziac drut kobaltowy i żelazny, z mozliwie czystego zelaza.
    >
    > A moze jednak nie warto robic, tylko kupic malego Peltiera ? :-)

    https://nowinky.pl/drut-kobaltowy-4n-co-string-wysok
    a-czystosc-99-99-dla-elementu-r-d-srednica-metalu-0-
    3-3-0mm-dlugosc-1000mm/
    Znalazłem ci kobaltowy. Żelazny znajdź sobie sam. Żebys nie mógł zrobić proponuje ci
    drut że skandu. Lepszy będzie niż kobaltowy no i kobaltowy już wiesz gdzie kupić. A
    przy drucie że skandu będziesz miał wykręt że nawet ty mistrz wyszukiwania nie możesz
    znaleźć drutu że skandu.