    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Postp w bateriach.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    <5f2512d9$0$543$65785112@news.neostrada.pl> <2gtyynputwts$.dlg@myjk.org>
    <5f2533f3$0$526$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <5f256590$0$520$65785112@news.neostrada.pl> <1sxgsamnpmlnj$.dlg@myjk.org>
    <5f2589eb$0$500$65785112@news.neostrada.pl> <n...@m...org>
    <5f269870$0$17358$65785112@news.neostrada.pl> <2...@m...org>
    <5f2718db$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@m...org>
    <5f28534b$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
    <emefrbind8lf$.dlg@myjk.org> <5f286897$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <96tz67oosxkw$.dlg@myjk.org>
    <8...@g...com>
    Date: Fri, 7 Aug 2020 20:49:02 +0200

    Thu, 6 Aug 2020 00:02:29 -0700 (PDT), WS

    > Tylko Tesla S to ponad 330tys, model 3 z 200...

    Jakie to ma znaczenie? Odnoszę się do absurdalnego stwierdzenia z artykułu
    który przytoczyłeś, że SUVy odpowiadają za wzrost emisji. Nie odpowiadają,
    bo zużycie energii na rzecz jazdy mają, jak widać po Tesli, praktycznie
    identyczne.

    > ;) chyba nie z tych powodow ludzie je kupuja ;)

    Ludzie kupują SUVy, bo są wygodne. Ja też innego auta już nie kupię, pomimo
    że kiedyś respektowałem tylko i wyłącznie sedany. Dopóki chwilę nie
    pojeździłem SUVem.

    > BTW hybrydy tez moga odzyskiwac energie...

    Dlatego są lepsze niż ICE -- ale ładować z OZE się nie dają.

    > To raczej nie lobbysci tylko rzeczywistosc... Wiekszosc kieruje sie
    > jakims tam kryterium cena/zysk(w sensie co za to dostane). EVy sa
    > b.drogie i zdecydowanie mniej praktyczne.

    Nie są bardzo drogie jak spojrzeć na parametry i oferowany komfort.
    Ponownie powtarzam, zestaw jakiegoś spaliniaka z Teslą 3 dla przykładu i
    porównaj sobie ceny.

    Zresztą masz tutaj porównanie:
    https://youtu.be/UmiZ6ayCBB0?t=13
    T3 53kf vs P911 93kf.
    Zwykłe cywilne auto, objeżdża sportowe, prawie dwa razy droższe auto.

    > Nikt nie uwaza, ze zanieczyszczenia sa OK, ale da sie z nimi zyc.

    Z tą mniejszą praktycznością, za to z mniejszymi zanieczyszczeniami, też
    się da żyć.

> [...]
    > kompromisy. Jak wprowadzisz program Tesla++ (tesla dla kazdego) nikt nie
    > bedzie protestowal, chyba, ze rownoczesnie zwiekszysz podatki x2 ;)
    >
    > Odnosnie "trucia sie" i tak uwazam, ze bardziej szkodzi to, co jemy
    > (nawozy, konserwanty, antybiotyki, srodki ochrony roslin, glifosat,
    > chemiczne polepszacze) niz aktualny stan zanieczyszczenia powietrza
    > (ktore i tak jest nascie razy lepsze, niz za komuny bylo, kiedy to cale
    > polacie lasow usychaly, np. Krakow byl zatruwany przez hute aluminium w
    > Skawinie, hute Lenina, elektrocieplownie w Legu...).

    Ale można wybrać co jesz, nie można wybrać czym oddychasz. Taka tam
    różnica.

    > BTW Teraz "swojskiego" miesa, jajek, mleka to juz nawet na wsi za bardzo
    > sprzedawac nie chca :(, np. w mojej okolicy praktycznie nikt niczego nie
    > hoduje (w sklepie taniej...), krowa czy koza pojawia sie na czasem kilka
    > lat, jak sa male dzieci w rodzinie...

    Ale my tutaj nie rozmawiamy o żywności, tylko o samochodach, jak sama nazwa
    grupy mówi.

    --
    Pozdor
    Myjk