eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPostęp w bateriach. › Re: Postp w bateriach.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.mb-net.net!open-news-network.org!aioe.org!peer02.ams
    4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!u
    nt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.PO
    STED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Postp w bateriach.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <7yvmc1znkvfw$.sugr0a0pbjwc.dlg@40tude.net>
    <5f2512d9$0$543$65785112@news.neostrada.pl> <2gtyynputwts$.dlg@myjk.org>
    <5f2533f3$0$526$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <5f256590$0$520$65785112@news.neostrada.pl> <1sxgsamnpmlnj$.dlg@myjk.org>
    <5f2589eb$0$500$65785112@news.neostrada.pl> <n...@m...org>
    <5f269870$0$17358$65785112@news.neostrada.pl> <2...@m...org>
    <5f2718db$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@m...org>
    <5f28534b$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
    <emefrbind8lf$.dlg@myjk.org> <5f286897$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <96tz67oosxkw$.dlg@myjk.org>
    <8...@g...com>
    <lpxn3nw30yqg$.dlg@myjk.org> <5f2daca3$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sat, 8 Aug 2020 11:42:58 +0200
    Message-ID: <19ae37y38l2ee$.dlg@myjk.org>
    Lines: 58
    NNTP-Posting-Host: 83.31.232.199
    X-Trace: 1596879778 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 525 83.31.232.199:64023
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4080
    X-Received-Body-CRC: 3373449970
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2682404
    [ ukryj nagłówki ]

    Fri, 7 Aug 2020 21:33:53 +0200, J.F.

    > Ale widzisz tam u gory - po miescie odzysk energii przy hamowaniu.
    > Spalinowe tego nie maja, a wieksza masa to wieksze straty.

    Daltego właśnie ICE to zło. Inna sprawa że odzyskiwanie rekuperacyjne to
    30%, a patrząc po zużyciu energii elektryków nie ma różnicy sedan vs SUV.
    Dziennikarze sobie znaleźli czarownicę i palą ją na stosie żeby sobie
    statystyki podbić.

    I skąd to przekonanie że SUV = większa masa? SUVy są po prostu bardziej
    napompowane w pionie. Weźmy zestawmy takiego SUVowatego ASX z segmentu C z
    Lancerem, HB z segmentu C. Ten pierwszy masa własna 1270-1520, drugi
    1230-1593. To o czym, ja się grzecznie pytam, mówimy?

    > Moje kombi jest wygodne :-)

    Jeździłeś z miesiąc SUVem? Bo jak ja pierwszy raz pojeźdizłem, to przy
    wsiadaniu do sedana (Mazda6) przeżyłem szok ile gimnastyki potrzeba przy
    wsiadaniu. Poza tym widoczność z kabiny zupełnie inna.

    > Suva bym moze i docenial za naped na 4 kola ...
    > ale przeciez nie ma :-)
    > A jakby mial ... to bym narzekal, ze przydaje sie raz na rok, a
    > paliwo zuzywa codziennie :-)
    > Elektrycznych nie dotyczy - tu naped na 4 chyba nawet lepszy.

    Nie ma znacznej różnicy.

    > No, miewaja gniazdko, i po miescie moglbym jezdzic bez spalin ...

    Wtedy to już Hybryda plugin jest a nie hybryda.

    > gdyby nie to, ze u mnie przyspieszenie duze potrzebne :-)

    Duże, to znaczy jakie? Po mieście od świateł do świateł ładujesz z nogą w
    podłodze? Powiem Ci, na przykładzie mojego Outlandera 2015, że spokojnie
    sobie daje radę na elektrykach. Jeszcze bardziej dynamiczna jest wersja po
    lifcie, czyli z wymuszonym trybem EV (póki ma baterię, ile nie depczesz, to
    nie załączy ICE). W mieście bajka, natychmiastowa reakcja na gaz, zmiana
    pasa, start ze świateł -- nie ma mocnych.

    > Jesli komus zalezy na objechaniu porsche, to moze i ma taka
    > kalkulacje.
    > Mnie wystarcza tych ~150KM i mozliwosc jazdy 500km z predkoscia
    > 150km/h ... nawet jesli to raz na rok.

    Nie wiem na czym komu zależy, ale jak się porównuje cenę, to się chyba
    zestawia komfort i parametry, czyż nie? Tylko jak przychodzi do porównania
    EV do ICE to nagle pozostaje tylko cena. Jak nie Tesla, to są inne EV które
    można zestawić z odpowiednikami ICE. Dla przykładu taka Kona czy eNiro,
    albo właśnie Mazda MX-30. I też wyjdzie że EV nie jest wcale droższ patrząc
    na większość aspektów (komfort, wyposażenie, zazwyczaj bogatsze w
    standardzie niż w ICE).

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 08.08.20 12:48 WS
  • 08.08.20 12:51 WS
  • 09.08.20 09:39 J.F.
  • 09.08.20 10:18 J.F.
  • 09.08.20 11:18 Shrek
  • 09.08.20 12:14 Ghost
  • 09.08.20 12:28 Myjk
  • 09.08.20 12:31 Myjk
  • 09.08.20 13:00 Myjk
  • 09.08.20 15:40 J.F.
  • 09.08.20 19:49 WS
  • 09.08.20 20:20 Myjk
  • 09.08.20 20:23 Myjk
  • 09.08.20 20:35 Shrek
  • 09.08.20 21:43 J.F.

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: