-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news.mb-net.net!open-news-network.org!aioe.org!peer02.ams
4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!u
nt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.PO
STED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Postp w bateriach.
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <7yvmc1znkvfw$.sugr0a0pbjwc.dlg@40tude.net>
<5f2512d9$0$543$65785112@news.neostrada.pl> <2gtyynputwts$.dlg@myjk.org>
<5f2533f3$0$526$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
<5f256590$0$520$65785112@news.neostrada.pl> <1sxgsamnpmlnj$.dlg@myjk.org>
<5f2589eb$0$500$65785112@news.neostrada.pl> <n...@m...org>
<5f269870$0$17358$65785112@news.neostrada.pl> <2...@m...org>
<5f2718db$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@m...org>
<5f28534b$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
<emefrbind8lf$.dlg@myjk.org> <5f286897$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
<b...@g...com>
<96tz67oosxkw$.dlg@myjk.org>
<8...@g...com>
<lpxn3nw30yqg$.dlg@myjk.org> <5f2daca3$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Sat, 8 Aug 2020 11:42:58 +0200
Message-ID: <19ae37y38l2ee$.dlg@myjk.org>
Lines: 58
NNTP-Posting-Host: 83.31.232.199
X-Trace: 1596879778 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 525 83.31.232.199:64023
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4080
X-Received-Body-CRC: 3373449970
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2682404
[ ukryj nagłówki ]Fri, 7 Aug 2020 21:33:53 +0200, J.F.
> Ale widzisz tam u gory - po miescie odzysk energii przy hamowaniu.
> Spalinowe tego nie maja, a wieksza masa to wieksze straty.
Daltego właśnie ICE to zło. Inna sprawa że odzyskiwanie rekuperacyjne to
30%, a patrząc po zużyciu energii elektryków nie ma różnicy sedan vs SUV.
Dziennikarze sobie znaleźli czarownicę i palą ją na stosie żeby sobie
statystyki podbić.
I skąd to przekonanie że SUV = większa masa? SUVy są po prostu bardziej
napompowane w pionie. Weźmy zestawmy takiego SUVowatego ASX z segmentu C z
Lancerem, HB z segmentu C. Ten pierwszy masa własna 1270-1520, drugi
1230-1593. To o czym, ja się grzecznie pytam, mówimy?
> Moje kombi jest wygodne :-)
Jeździłeś z miesiąc SUVem? Bo jak ja pierwszy raz pojeźdizłem, to przy
wsiadaniu do sedana (Mazda6) przeżyłem szok ile gimnastyki potrzeba przy
wsiadaniu. Poza tym widoczność z kabiny zupełnie inna.
> Suva bym moze i docenial za naped na 4 kola ...
> ale przeciez nie ma :-)
> A jakby mial ... to bym narzekal, ze przydaje sie raz na rok, a
> paliwo zuzywa codziennie :-)
> Elektrycznych nie dotyczy - tu naped na 4 chyba nawet lepszy.
Nie ma znacznej różnicy.
> No, miewaja gniazdko, i po miescie moglbym jezdzic bez spalin ...
Wtedy to już Hybryda plugin jest a nie hybryda.
> gdyby nie to, ze u mnie przyspieszenie duze potrzebne :-)
Duże, to znaczy jakie? Po mieście od świateł do świateł ładujesz z nogą w
podłodze? Powiem Ci, na przykładzie mojego Outlandera 2015, że spokojnie
sobie daje radę na elektrykach. Jeszcze bardziej dynamiczna jest wersja po
lifcie, czyli z wymuszonym trybem EV (póki ma baterię, ile nie depczesz, to
nie załączy ICE). W mieście bajka, natychmiastowa reakcja na gaz, zmiana
pasa, start ze świateł -- nie ma mocnych.
> Jesli komus zalezy na objechaniu porsche, to moze i ma taka
> kalkulacje.
> Mnie wystarcza tych ~150KM i mozliwosc jazdy 500km z predkoscia
> 150km/h ... nawet jesli to raz na rok.
Nie wiem na czym komu zależy, ale jak się porównuje cenę, to się chyba
zestawia komfort i parametry, czyż nie? Tylko jak przychodzi do porównania
EV do ICE to nagle pozostaje tylko cena. Jak nie Tesla, to są inne EV które
można zestawić z odpowiednikami ICE. Dla przykładu taka Kona czy eNiro,
albo właśnie Mazda MX-30. I też wyjdzie że EV nie jest wcale droższ patrząc
na większość aspektów (komfort, wyposażenie, zazwyczaj bogatsze w
standardzie niż w ICE).
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 08.08.20 12:48 WS
- 08.08.20 12:51 WS
- 09.08.20 09:39 J.F.
- 09.08.20 10:18 J.F.
- 09.08.20 11:18 Shrek
- 09.08.20 12:14 Ghost
- 09.08.20 12:28 Myjk
- 09.08.20 12:31 Myjk
- 09.08.20 13:00 Myjk
- 09.08.20 15:40 J.F.
- 09.08.20 19:49 WS
- 09.08.20 20:20 Myjk
- 09.08.20 20:23 Myjk
- 09.08.20 20:35 Shrek
- 09.08.20 21:43 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seat Altea MPI 102 KM Czy tym da się jeździć?
- Odkrywanie ameryki - auta gnija.
- ile pali hybryda
- no plans to put the hard shoulder back
- Tak a propo oznakowania na S8
- Nowa inwigilacja
- nakupcie sobie Borygo
- Samochód w ogniu
- Jak uszkodzona sonda lambda wpływa na dawkowanie paliwa?
- Michelin ucieka z Perły Północy
- Motodziennik #272 Zaspani aktywiści na mostach i Mediolan w Polsce
- P0 jusz żondzi
- Taryfikator mandatów
- A w USA benzyna kosztuje 3 złote. I co na to Tusk? ;-)
- nadchodzi plebs
Najnowsze wątki
- 2024-04-27 Nowy, "szybki "komputer AsRock nie posiada modułu TPM
- 2024-04-27 Nowy, "szybki "komputer AsRock nie posiada modułu TPM
- 2024-04-27 Warszawa => Inżynier DevOps (projekt JP) <=
- 2024-04-27 Warszawa => Senior Account Manager (on-site) <=
- 2024-04-27 Wrocław => Dyrektor Sprzedaży (branża usług/produktów IT) <=
- 2024-04-27 Warszawa => Sales Representative for Outsourcing Services <=
- 2024-04-27 Chrzanów => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=
- 2024-04-27 Ja pierdolę...
- 2024-04-27 Ryby i kawitacja
- 2024-04-27 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-04-27 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-04-27 Bażanowice => Inżynier Industrializacji - Elektronik <=
- 2024-04-27 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-04-27 Zadaszenie tarasu, a wymagany spadek
- 2024-04-27 Warszawa => Senior Account Manager <=