    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 8 Aug 2020 03:48:01 -0700 (PDT)
    <5f2512d9$0$543$65785112@news.neostrada.pl> <2gtyynputwts$.dlg@myjk.org>
    <5f2533f3$0$526$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <5f256590$0$520$65785112@news.neostrada.pl> <1sxgsamnpmlnj$.dlg@myjk.org>
    <5f2589eb$0$500$65785112@news.neostrada.pl> <n...@m...org>
    <5f269870$0$17358$65785112@news.neostrada.pl> <2...@m...org>
    <5f2718db$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@m...org>
    <5f28534b$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
    <emefrbind8lf$.dlg@myjk.org> <5f286897$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <96tz67oosxkw$.dlg@myjk.org>
    <8...@g...com>
    <lpxn3nw30yqg$.dlg@myjk.org>
    Subject: Re: Postp w bateriach.
    From: WS <L...@c...pl>

    On Friday, August 7, 2020 at 8:49:32 PM UTC+2, Myjk wrote:
    > Thu, 6 Aug 2020 00:02:29 -0700 (PDT), WS

    > Jakie to ma znaczenie? Odnoszę się do absurdalnego stwierdzenia z artykułu
    > który przytoczyłeś, że SUVy odpowiadają za wzrost emisji.

    Na pierwszym miejscu wg tego artykulu jest spadek sprzedazy diesli, SUVy na drugim,
    jakies porownanie zrobili:

    "W 2018 r. nowy mały SUV emitował średnio 121 g CO2/km, podczas gdy jego tradycyjny
    odpowiednik o podobnej długości 105 g/km. W przypadku aut kompaktowych było to
    odpowiednio 130 g CO2/km oraz 115 g CO2/km. SUV-y średniej wielkości wyemitowały
    średnio 140 g CO2/km, a auta segmentu D 125 g CO2/km. W przypadku dużych SUV-ów
    średnia emisja wyniosła 170 g CO2/km. Podobnej wielkości limuzyny emitowały średnio
    niespełna 150 g CO2/km."

    > Zresztą masz tutaj porównanie:
    > https://youtu.be/UmiZ6ayCBB0?t=13
    > T3 53kf vs P911 93kf.

    Wszystko drogie dla nas, jak ktos, kto za 3-5kPLN chce kupic cos do dojazdu do miasta
    ma wylozyc 100kPLN? Nie mowiac o tych Teslach z 350kPLN, za tyle to u nas w duzych
    miastach ludzie mieszkania kupuja, na kredyt, ktory splacaja ~1/3 swojego doroslego
    zycia w optymistycznej wersji...

    > Ale my tutaj nie rozmawiamy o żywności, tylko o samochodach, jak sama nazwa
    > grupy mówi.

    Rozmawiamy o wplywie "trucia" na zdrowie, wg mnie aktualnie inwestycja w elektryki to
    wyrzucanie kasy w bloto, praktyczniej by bylo zainwestowac w poprawe jakosci
    zywnosci, czekajac na obnizke cen samochodow, bo w sumie EV sa prostsze w produkcji,
    wiec nic nie uzasadnia takich cen (poza wymuszeniem kupna przepisami :( )
    Co do norm emisji to sa juz tak wygorowane, ze np. pyl z klockow i opon przewyzsza
    emisje czastek stalych z diesli... wiec ta wymiana niewiele da. O ile dawniej smog
    byl widoczny golym okiem, to teraz czuly sprzet potrzeba do mierzenia i przestawienie
    go o ~100m czesto daje calkowicie inne wyniki...