    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <5f2512d9$0$543$65785112@news.neostrada.pl> <2gtyynputwts$.dlg@myjk.org>
    <5f2533f3$0$526$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <5f256590$0$520$65785112@news.neostrada.pl> <1sxgsamnpmlnj$.dlg@myjk.org>
    <5f2589eb$0$500$65785112@news.neostrada.pl> <n...@m...org>
    <5f269870$0$17358$65785112@news.neostrada.pl> <2...@m...org>
    <5f2718db$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@m...org>
    <5f28534b$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
    <emefrbind8lf$.dlg@myjk.org> <5f286897$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <96tz67oosxkw$.dlg@myjk.org>
    <8...@g...com>
    <lpxn3nw30yqg$.dlg@myjk.org> <5f2daca3$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <19ae37y38l2ee$.dlg@myjk.org>
    Subject: Re: Postp w bateriach.
    Date: Sun, 9 Aug 2020 10:18:05 +0200

    dyskusyjnych:19ae37y38l2ee$....@m...org...
    Fri, 7 Aug 2020 21:33:53 +0200, J.F.

    >Daltego właśnie ICE to zło.

    Miasta to zło :-)

    >Inna sprawa że odzyskiwanie rekuperacyjne to
    >30%, a patrząc po zużyciu energii elektryków nie ma różnicy sedan vs
    >SUV.
    >Dziennikarze sobie znaleźli czarownicę i palą ją na stosie żeby sobie
    >statystyki podbić.

    No wiesz, SUV staly sie modne,

    >I skąd to przekonanie że SUV = większa masa? SUVy są po prostu
    >bardziej
    >napompowane w pionie. Weźmy zestawmy takiego SUVowatego ASX z
    >segmentu C z
    >Lancerem, HB z segmentu C. Ten pierwszy masa własna 1270-1520, drugi
    >1230-1593. To o czym, ja się grzecznie pytam, mówimy?

    O 73 kg :-)

    Moze faktycznie nie ma sie o co klocic, a moze jednak srednia rosnie i
    sprzedaja sie SUV z nastepnego segmentu.

    >Jeździłeś z miesiąc SUVem? Bo jak ja pierwszy raz pojeźdizłem, to
    >przy
    >wsiadaniu do sedana (Mazda6) przeżyłem szok ile gimnastyki potrzeba
    >przy
    >wsiadaniu. Poza tym widoczność z kabiny zupełnie inna.

    Nie jedzilem, wiec na razie wsiadanie nie sprawia mi klopotu :-)

    Pytanie jeszcze czy Tesla X to jakis reprezentatywny model SUV.
    Bo na oko maly jakis - gdzie te 7 osob ma sie tam zmiescic ?
    No ale spalinowe SUV tez czesto male.

    >Wtedy to już Hybryda plugin jest a nie hybryda.

    Dla mnie znikoma roznica.
    No chyba, ze w baterii.

    >Duże, to znaczy jakie? Po mieście od świateł do świateł ładujesz z
    >nogą w
    >podłodze?

    nie, bo teraz mam zapas mocy :-)
    Ale jak nie rozpedze do 89, jak nie wyprzedze paru zawalidrog - to sie
    nie zalapie na zolte :-(
    Tesla spokojne da rade, ale taka hybryda tylko na bateriach ?

    >Nie wiem na czym komu zależy, ale jak się porównuje cenę, to się
    >chyba
    >zestawia komfort i parametry, czyż nie?

    No nie wiem. Tesli za 300kzl sobie nie kupie, bo mnie nie stac.
    A nawet jesli od biedy mnie stac, to nie zwariowalem na tyle.
    Porsche tez sobie sobie nie kupie - z tych samych powodow.
    Wiec porownuje Tesle np do sredniego passata czy golfa :-)

    >Tylko jak przychodzi do porównania
    >EV do ICE to nagle pozostaje tylko cena.

    Bo u nas nie ma "swiadomosci ekologicznej" i klient mysli "przeciez to
    mi sie za 100 lat zwroci" a nie "zrobie cos dla innych, nie bede ich
    trul" :-P
    Ale co to za swiadomosc, gdy bede ladowal pradem z Belchatowa :-)

    >Jak nie Tesla, to są inne EV które można zestawić z odpowiednikami
    >ICE.
    >Dla przykładu taka Kona czy eNiro, albo właśnie Mazda MX-30.

    Ale parametry juz nie te ... ok, mozemy porownywac.

    >I też wyjdzie że EV nie jest wcale droższ patrząc
    >na większość aspektów (komfort, wyposażenie, zazwyczaj bogatsze w
    >standardzie niż w ICE).

    Ale ja z tych, co bym za ABS nie zaplacil :-)
    Klime auto musi miec ... i musi dzialac w korkach.
    A w zimie musi grzac. Mocno.

    Automat ... moze i fajny, do tej pory nie kupilem.
    elektryczne szyby sie przydaja, dobre swiatla ... i za co ja jeszcze
    chcialbym zaplacic?

    Fakt, ze w elektryku i ten automat lepszy, i moze AWD ... poczekamy 10
    lat, potanieja, sie kupi.

    Inaczej to wyglada z perspektywy Norwegii ... ale z czego oni beda
    socjal utrzymywac, jak podatki od samochodow nie wplyna :-)
    No i jak im sie uda przekonac reszte swiata do rezygnacji z ropy ... a
    przeciez z ropy i gazu zyja :-)

    J.