  • Data: 2022-11-30 18:08:16
    Temat: Re: Powerbank vs akumulator motocyklowy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 30 Nov 2022 17:23:49 +0100, Adam wrote:

    > Mam u siebie jeszcze kilka laptopów do zrobienia.
    > Każdy z nich ma zasilanie 3-pinowe.

    To jeszcze sprawdzic, jak sobie radzą, gdy trzeci pin nie podłaczony.

    > A niedawno robiłem trochę różnych dla pewnej firmy (troszkę ponad 10 sztuk)
    > i chyba tylko jakiś Acer miał 2-pinowe zasilanie.

    No ba - moda na "inteligentne" urządzenia.

    > Dwupinowe pamiętam, że się skończyły co najmniej kilka lat temu.
    > Tutaj zastrzeżenie: robię z reguły sprzęt klasy biznesowej, więc nie
    > orientuję się, jak jest w sprzęcie marketowym.

    > O tych dodatkowych, podpinanych szeregowo wprost pod wejście zasilania.

    > Można osobno, i tak zresztą powinno się ładować nie mając balansera.
    > Ale i tak przy rozładowaniu mogą się rozjechać, przy szeregowym połączeniu.

    moga, ale balancer przy ladowaniu sprawe zalatwi.

    > NiMH, miałem też NiCD i jeszcze starsze.

    Te niby nie potrzebowaly balancera.

    Ale pisze juz o li-ion - jest w baterii uklad zabezpieczajacy ...
    i nie wszystkie one mają balancer.

    > Piszę z doświadczenia.
    > Mając zasilacze serwisowe do laptopów, czasem sprawdzałem.
    > Dell jeśli ma mieć 19.5V, to przy 18 wstanie, ale wrzeszczy, że baterii nie
    > naładuje. Lenovo podobnie.

    A przy 20, 21, 22, 24 V?

    > Sporo aut ma na zapalniczkach tylko 15A lub mniej.
    > Owszem, coraz też częściej spotykam auta z dodatkowymi gniazdami 20A.

    Trzeba wiedziec co sie ma, ewentualnie poprawic.
    No ale jak slabszy laptop, to mu i 10A wystarczy.

    > Mam przetwornicę 2kW ciągłej mocy.
    > Ale nie podpinam pod zapalniczkę ;)

    No to i zasilacz do lapka tak podpiąc :-)

    J.