    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Powerbank vs akumulator motocyklowy
    Date: Thu, 1 Dec 2022 12:51:35 +0100

    On Thu, 1 Dec 2022 12:37:10 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Problem w tym, ze tego też nie mam jak spróbować. Nie mam ładowarki
    > do (ani od) komórki. W ogóle telefon ładuję tylko w samochodzie, też
    > w tzw. "szybkim trybie". Telefon pokazuje mi,że jest szybko, ale nie
    > "ekstra szyko", jak w przypadku użycia prądu ze ściany. Zgaduję, że
    > tu dostaję napięcie akumulatora (ok. 14 V), a nie maksymalne 20 V.

    Akurat jesli masz ladowarke USB do telefonu, to wielce prawdopodobne,
    ze tylko 5V.
    Ale lepsze potrafily 9V.

    A to np nawet 12
    https://www.mediaexpert.pl/smartfony-i-zegarki/akces
    oria-do-telefonow/ladowarki-samochodowe/ladowarka-ba
    seus-ccall-ys01

    > Może laptop by pokazał to napięcie, ale jakoś nie chce mi sie z nim
    > zjeżdżać na dół do garażu.

    > Fabryczna ładowarka do mojego *telefonu* ma 33 W. To tak zwany zwykły
    > telefon i zwykła (choć szybka) ładowarka. Są już takie około 100 W.

    Jak masz USB-C, to moze byc lepsza.

    > Dzisiaj wciąż jest 5 V. jak zacznę robić coś energochłonnego, to pewnie
    > się podniesie.

    > Ja bym nie podłączał wprost.

    A mnie pociaga wlasnie to "wprost" :-)

    > Ale szybka ładowarka samochodowa to już
    > nie jest rocket science, kosztuje kilka czy kilkanaście złotych.
    > Ukryte w niej scalactwo radzi sobie całkiem dobrze.

    Ale chyba troche drozej.

    https://www.mediaexpert.pl/smartfony-i-zegarki/akces
    oria-do-telefonow/ladowarki-samochodowe/ladowarka-sa
    mochodowa-arks-1xtype-c-pd-65w-1x-usb-czarna

    79zl, 65W, 20V ...

    > W samochodowym nie jest to aż tak konieczne. Potencjalnie mamy 60 W
    > (12 V, 5 A).

    Ale musisz stosowny scalaczek miec, z opcją 12V.

    No ale załozmu, ze laptop mało obciazony, i mu 20W wystarczy
    ... ciagnac z zasilacza 4A 5V, czy lepiej 2A 12V ?

    > Laptop połączony jest z resztą świata tylko tym jednym kabelkiem USBC
    > (czy tam thunderbolt).

    Ale czy pradu plynącego z zasilacza nie da sie odczytac.

    Ja tam jakies gorsze laptopy widzialem, to z 5V nie chialy skorzystac.

    J.