  • Data: 2021-01-20 22:44:33
    Temat: Re: Pozamiatane!
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 20.01.2021 o 15:31, Cavallino pisze:
> [...]
    913/Electric-car-battery-charge-10-minutes-250-miles
    -combats-range-anxiety.html

    can-be-fully-charged-in-five-minutes-12192253

    > No i jak porównasz pojemności baterii, oraz zasięgi, moce i prędkość
    > ładowania, tych sprzed 10 lat, z obecnymi, to już kilka z nich zostało
    > dawno wdrożonych.
    > Tak na oko postęp jest kilkunastokrotny.
    nie. Ty widzisz postęp jedynie w samochodach elektrycznych. skoro ich na
    rynku cywilnym nie było, to postęp jest gigantyczny. ale wykorztystują
    one baterie, akumulatory znane od wielu lat, używane w laptopach.
    Oczywiście że jest postęp, ale raczej wynikający z ewolucji, poprawy
    ewidentnych błędów, zbliżania się do pojemności/wydajności teoretycznej.
    Tak jak do pewnego momentu, co rok mieliśmy dwa razy szybsze zegary w
    komputerach, tak osiągnęliśmy jakąśtam pojemność ogniw i basta. na tyle
    opraliśmy się o ścianę, że największym skokiem było przejście z
    cylindrów na prostopadłościany. wiem, przesadzam, ale 18650 są półtora
    raza pojemniejsze niż 10 lat temu, nie kilkanaście
    > Na pewno nie są ostatnie.
    >
    > Więc który z obecnych dożyje etapu wdrożenia, to pożyjemy zobaczymy, ale
    > to że jakieś będą, jest więcej niż pewne.

    w 100% się zgadzam. ale natura, ślepa natura, musi wypróbować wiele
    dróg, zanim uzna że jedno oko to za mało, troje oczu to za dużo, optimum
    to para. prawda? A my jesteśmy na etapie w którym można by policzyć czy
    to co chcemy zrobić ma sens, albo jakie inne warunki muszą być spełnione
    żeby był sens. a w tym przypadku ewidentnie widać ze to bez sensu.
    oszacuj sobie. bateria w tesli ma 85kw godzin. czyli aby ją naładować
    musisz pruć 85 kilowatów przez godzinę. lub 2x85=170 kilowatów przez pół
    godziny itd, aż do 5 minut, co daje 1020kilowatów. gdyby to chcieć
    ładować napięciem 230v, to prąd musiałby być w okolicy 4500 amper. jakim
    kablem? bo człowiek tego kabla nie przetransportuje. Skąd weźmiesz sieć
    energetyczną wytrzymującą takie 5 minutowe szarpnięcia?
    Tak więc ta droga jest ślepa. i teraz w MOIM MNIEMANIU ekologia to
    krzyczenie: nie marnujcie na to czasu, bo i tak się nie uda. Natomiast
    wielu z Was postrzegam jako ludzi którzy mówią - uda się na 100%, bo tak
    i basta. tylko że być może braknie nam życia aby cieszyć się
    ekologicznymi samochodami, bo zamiast iść prostą drogą do celu,
    marnowaliśmy czas i środki na przedsięwzięcia pozbawione sensu.
    tym bardziej, że ścieżki do osiągnięcia celu są wytyczone, ale niestety
    wyboiste. tesla nimi nie przejedzie, a w każdym razie jeszcze długo nie.

    ToMasz