-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!eternal-septemb
er.org!reader02.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Pozamiatane!
Date: Wed, 20 Jan 2021 22:44:33 +0100
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 56
Message-ID: <rua882$kfm$1@dont-email.me>
References: <ru8uac$1gp$1$horizn@news.chmurka.net>
<60083cfa$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
<ru9ers$bve$1$Cav@news.chmurka.net>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Wed, 20 Jan 2021 21:44:34 -0000 (UTC)
Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
posting-host="f5da38609ce65f1b5c5d38b617baa0c9";
logging-data="20982";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX1/THNP5PJcWAjpacSdKa+QG"
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.10.0
Cancel-Lock: sha1:ImycFrvL2n8TFGXWVPiN6B4YQwo=
In-Reply-To: <ru9ers$bve$1$Cav@news.chmurka.net>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2690466
[ ukryj nagłówki ]W dniu 20.01.2021 o 15:31, Cavallino pisze:
> W dniu 20-01-2021 o 15:23, Peter pisze:
>> W dniu 2021-01-20 o 10:48, K pisze:
>>> Wstrzymywalem sie z linkowaniem tego:
>>> https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-9159
913/Electric-car-battery-charge-10-minutes-250-miles
-combats-range-anxiety.html
>>>
>>> bo 10 minut to dzis oferuje kazdy startup na rogu kazdej ulicy ale
>>> jest przelom i to nie byle jaki:
>>> https://news.sky.com/story/new-electric-car-battery-
can-be-fully-charged-in-five-minutes-12192253
>>>
>>>
>>> to jest nokaut!!!!111
>>
>>
>> kolejne przełomy o których czytam od 10 lat
>
> No i jak porównasz pojemności baterii, oraz zasięgi, moce i prędkość
> ładowania, tych sprzed 10 lat, z obecnymi, to już kilka z nich zostało
> dawno wdrożonych.
> Tak na oko postęp jest kilkunastokrotny.
nie. Ty widzisz postęp jedynie w samochodach elektrycznych. skoro ich na
rynku cywilnym nie było, to postęp jest gigantyczny. ale wykorztystują
one baterie, akumulatory znane od wielu lat, używane w laptopach.
Oczywiście że jest postęp, ale raczej wynikający z ewolucji, poprawy
ewidentnych błędów, zbliżania się do pojemności/wydajności teoretycznej.
Tak jak do pewnego momentu, co rok mieliśmy dwa razy szybsze zegary w
komputerach, tak osiągnęliśmy jakąśtam pojemność ogniw i basta. na tyle
opraliśmy się o ścianę, że największym skokiem było przejście z
cylindrów na prostopadłościany. wiem, przesadzam, ale 18650 są półtora
raza pojemniejsze niż 10 lat temu, nie kilkanaście
> Na pewno nie są ostatnie.
>
> Więc który z obecnych dożyje etapu wdrożenia, to pożyjemy zobaczymy, ale
> to że jakieś będą, jest więcej niż pewne.
w 100% się zgadzam. ale natura, ślepa natura, musi wypróbować wiele
dróg, zanim uzna że jedno oko to za mało, troje oczu to za dużo, optimum
to para. prawda? A my jesteśmy na etapie w którym można by policzyć czy
to co chcemy zrobić ma sens, albo jakie inne warunki muszą być spełnione
żeby był sens. a w tym przypadku ewidentnie widać ze to bez sensu.
oszacuj sobie. bateria w tesli ma 85kw godzin. czyli aby ją naładować
musisz pruć 85 kilowatów przez godzinę. lub 2x85=170 kilowatów przez pół
godziny itd, aż do 5 minut, co daje 1020kilowatów. gdyby to chcieć
ładować napięciem 230v, to prąd musiałby być w okolicy 4500 amper. jakim
kablem? bo człowiek tego kabla nie przetransportuje. Skąd weźmiesz sieć
energetyczną wytrzymującą takie 5 minutowe szarpnięcia?
Tak więc ta droga jest ślepa. i teraz w MOIM MNIEMANIU ekologia to
krzyczenie: nie marnujcie na to czasu, bo i tak się nie uda. Natomiast
wielu z Was postrzegam jako ludzi którzy mówią - uda się na 100%, bo tak
i basta. tylko że być może braknie nam życia aby cieszyć się
ekologicznymi samochodami, bo zamiast iść prostą drogą do celu,
marnowaliśmy czas i środki na przedsięwzięcia pozbawione sensu.
tym bardziej, że ścieżki do osiągnięcia celu są wytyczone, ale niestety
wyboiste. tesla nimi nie przejedzie, a w każdym razie jeszcze długo nie.
ToMasz
Następne wpisy z tego wątku
- 20.01.21 23:12 Cavallino
- 20.01.21 23:52 Adam
- 21.01.21 09:14 spider
- 21.01.21 09:32 Jacek Maciejewski
- 21.01.21 09:53 RadoslawF
- 21.01.21 10:36 Cavallino
- 21.01.21 11:15 Lisciasty
- 21.01.21 11:21 Cavallino
- 21.01.21 11:43 Jacek Maciejewski
- 21.01.21 12:29 RadoslawF
- 21.01.21 12:31 J.F.
- 21.01.21 12:31 K
- 21.01.21 12:33 K
- 21.01.21 12:32 RadoslawF
- 21.01.21 12:40 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=