    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Sat, 27 Jun 2020 00:09:52 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Poziom wilgotności gleby
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 27 czerwca 2020 15:53:04 UTC+9 użytkownik cef napisał:
> [...]
    odczytów mikrofal z wilgotnością gleby.

    > Nie znam się ani na pomiarach satelitarnych, ani na meteorologii,
    > nie znam też angielskiego, ale skoro już piszesz o korelowaniu
    > odczytów mikrofal, to jest to jakaś wskazówka jak powstają te mapy.
    > Ale żeby je skorelować z wilgotnością gleby, to trzeba jakoś tę wilgotność
    > ustalić lub pewnie odnieść się do jakiegoś wzorca.
    > Jak w takim razie ustala się wzorcową wilgotność gleby,
    > żeby potem wg odczytu czegoś tam z satelity utworzyć mapę?

    Ja jeszcze bardziej się nie znam :-)

    No ale z tego co internety piszą, to cokolwiek jakakolwiek metoda wypluwa, musi być
    zgodne z tym co zmierzyłaby metoda opisana w ASTM C566, znaczy bierzesz trochę ziemi,
    w określonych warunkach ją suszysz i notujesz zmianę masy potem idziesz do tabelki w
    danej normie i odczytujesz raportowany wynik. To jest metoda wzrorcowa. Cokolwiek
    satelity mierzą metodami zdalnymi, musi być zgodne (w granicach tolerancji też
    zawartych w normie) z C566. No więc mapuje się powierzchnię Ziemi, dla różnych typów
    gruntu buduje się mapy ze współczynnikami korelacji tak dobranymi żeby wszystko się
    zgadzało.