    From: "Sławek" <z...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Praktyki LubMAN
    Date: Wed, 9 Jan 2002 00:11:55 +0000 (UTC)

    [...]Co ciekawe, redukcji nie uległo pasmo przyznane tzw. AS-owi
    edukacyjnemu, czyli
    > w rzeczywistości akademikom, na których jedyny ruch to setki gigabajtów
    > warezu.

    Coż wydaje mi się żę wiesza pan psy nie na tym na kim powienien. Warezy z
    pewnością nie stanowią "jedynego" ruchu AS i według mnie to nie przekracza
    on 70% całości, wiem to naprzykładzie swoim i znajomych. Jestem mieszkańcem
    akademika DS3 na pl oczywiście, i zgodzę się bez żadnych analiz że od 1
    stycznianie nie ograniczono nam chyba niczego (przynajmniej ja nie
    zauważyłem spadku przepustowości łącza)! Jednak nie oznacza to że mamy tak
    dobrze, jest wrecz przeciwnie. W obrębie Lubmanu śmiga wszystko aż miło
    transfery do 800KB/s (może i by było wiecej nie wiem bo mam katrę 10MB) ale
    poza lublin jest 100 razy a nawet więcej mniej. Na programach typu peep too
    peer sharing (czy jakoś tak) np. Direct conection uzyskanie w dzień
    transferu 5 KB/s graniczy z cudem, połączenia ftp sączęsto zrywane, a
    niejednokrotnie przychodzi czekać na coś ze speedem 900bytes/s. Odebranie
    listu z 300KB załącznikiem prze Outlooka to też nie lada wyczyn!

    [...]W ten oto sposób, f-ma LubMAN UMCS skutecznie ograniczyła możliwość
    >korzystania z pewnych usług, do których klient ma prawo. Chodzi tu
    >przede wszystkim o ledwie działające streamingi Real, gry sieciowe,
    >wszelkiej maści file sharery, możliwość korzystania z zewnętrznych
    >proxy, do których klient może mieć wykupiony dostęp, a także inne
    >aplikacje.

    Zgadzam się że klient powinien dostać to za co zapłacił!, ale czy transfer
    1KB to nie to samo ?

    [...]Jak nietrudno się domyślić, znakomita większość powyższego to misternie
    >przepychane warezy przez nielimitowanych niczym mieszkańców licznych
    >akademików.

    aż nie chce mi sie komentować, beee :(
    powiem tylko że chciałbym być "nielimitowany niczym" !

    Na koniec pragnę zwrócic uwagę na inną kwestię, mianowicie siegając pamiecią
    wstecz ze dwa lata, przypominają mi sie transfery 150 KB/s z wawy, możliwość
    oglądania lub odłuchwiania medii strumieniowych nawet tych ~400Kb/s (teraz
    to nic nie idzie) itd. jednak od tego czasu w moim akademiku kompów jakoś
    tak strasznie nie przybyło a jest kicha.

    Pozdrawiam,
    Sławek