-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.ne
ws.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
Newsgroups: pl.misc.elektronika
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <og4qul$m30$1@node2.news.atman.pl> <og9fm4$gfa$1@node1.news.atman.pl>
<og9qs2$bmo$1@node2.news.atman.pl> <ogc46r$u67$1@mx1.internetia.pl>
<ogcc5o$n45$1@node2.news.atman.pl> <oged2h$s7o$1@mx1.internetia.pl>
<ogfqqr$un2$1@node2.news.atman.pl> <ogk9uc$cjo$1@mx1.internetia.pl>
<ogsmit$2un$1@node2.news.atman.pl>
<593d12d5$0$661$65785112@news.neostrada.pl>
<ohjq5e$nv2$1@node1.news.atman.pl>
<16vmqtm06owwv.2vely3qxbg6p$.dlg@40tude.net>
<ohkb4j$964$1@node1.news.atman.pl>
<bsmm0ajgy6gx.rst43he2xnqk$.dlg@40tude.net>
<ohkevv$cvc$1@node1.news.atman.pl>
Date: Mon, 12 Jun 2017 00:30:01 +0200
Message-ID: <1xmg905c8u3ie$.162wjgfptaq82$.dlg@40tude.net>
Lines: 24
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
X-Trace: 1497220194 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15186 82.143.187.50:51008
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:719076
[ ukryj nagłówki ]Dnia Mon, 12 Jun 2017 00:07:59 +0200, Marek S napisał(a):
> W dniu 2017-06-11 o 23:47, J.F. pisze:
>> Teoretycznie nie, przy niskim wypelnieniu moze takze duzy prad plynac,
>> skoro EMF nie przeszkadza.
>> Moze da sie zmierzyc ?
>
> Zwróć uwagę, że w ten sposób możemy dojść do wniosku, że PWM tylko do
> uruchomienia jest potrzebne a potem wystarczy zewrzeć druty i silnik sam
> będzie się napędzał a może i nawet zasili dzielnicę w energię przy
> okazji :-D
>
> Musi istnieć granica wypełnienia PWM, przy której następuje utrata
> momentu obrotowego. Pytanie: gdzie ona jest? Czy jeśli zejdę z obrotami
> z 12000 do powiedzmy 2000 to czy jej nie osiągam i to dużo wcześniej?
BackEMF.
Podlaczasz 10V przez 90% okresu i 0V przez 10%, a silnik sie szybko
kreci i ma 8V, to tak, jakbys do cewki podlaczyl 2V przez 90% i -8V
przez 10%. Razem 1V%.
Jak silnik stoi, to wystarczy 10V przez 10% aby uzyskac ten sam 1V%.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.06.17 17:59 Marek S
- 12.06.17 18:00 a...@m...uni.wroc.pl
- 12.06.17 19:24 J.F.
- 12.06.17 20:18 Pcimol
- 12.06.17 20:25 Pcimol
- 14.06.17 00:38 Marek S
- 14.06.17 00:39 Marek S
- 14.06.17 01:04 Marek S
- 14.06.17 22:14 a...@m...uni.wroc.pl
- 14.06.17 23:00 Marek S
- 15.06.17 12:55 Adam Wysocki
Najnowsze wątki z tej grupy
- Multimetr z bluetooth
- Ciekawa mapka z BTS-ami
- Lampy uliczne LED z kubkiem
- Pęczniejące LiPo
- wyłącznik ścienny
- "Wybitna" inteligencja AI
- test stereo
- Bluetooth stereo
- W USA budują pierwszą komercyjną elektrownię fuzji jądrowej
- Weryfikacja myjki ultradźwiękowej
- zasieg radaru
- Zmywarka Bosch SRV55T43EU - awaria
- Kod zniżkowy w TME do 26.09.2025
- SFP, 10G, simplex sc/apc
- [słabe wiatry powodują - przyp. JMJ] Energetyczny paraliż w Niemczech
Najnowsze wątki
- 2025-10-02 monitorowanie sprawy sądowej
- 2025-10-02 Warszawa => Dyrektor pionu IT <=
- 2025-10-02 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-10-01 Dlaczego nie skorzystam z promocji -40% na MT w rocznej prenumeracie
- 2025-10-01 Multimetr z bluetooth
- 2025-10-01 Citek i "wymagane działanie"
- 2025-10-01 Białystok => Software Engineer .Net <=
- 2025-10-01 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-10-01 Wrocław => Specjalista ds. Marketingu Online (PPC) <=
- 2025-10-01 Gdańsk => Starszy programista oprogramowania C++ <=
- 2025-10-01 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-10-01 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-10-01 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-10-01 => Senior Algorithm Developer (Java/Kotlin) <=
- 2025-10-01 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=