-
Data: 2010-12-05 23:17:57
Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> On 5 Gru, 18:40, Czarek Daniluk
> > Alternator mam 120A - wi c miem zauwa y e jest on w stanie w bardzo
> > kr tkim czasie do adowa aku.
>
> Obawiam sie, ze sie mylisz ;)
> Jesli aku jest rozladowany tylko "troche", to niezaleznie od tego, czy
> alternator moze dac 50, czy 1000A bedzie sie ladowal tak samo... Nie
> ma innej mozliwosci zwiekszenia pradu ladowania niz zwiekszenie
> napiecia ladowania - a wlasnie po to jest regulator napiecia - zeby
> sie to napiecie nie zmienialo ;) , bo przy okazji spalily by sie np.
> wszystkie zarowki ;)
>
> WS
Bląd wynikający z niewiedzy popelnileś. Wielkośc prądu zależy od oporności
wewnętzrej alternatora i oporności wewnętrznej akumulatora oraz rożnicy napięć
pomiędzy akumulatorem a docelowym napięciem ustalanym przez regulator. Oporność
przewodów można pominąć. W samochodach wyposażonych w amperomierz widać jakie są
to prądy. Po rozruchu jak tylko alternator zacznie pracować prądy na
amperomierzu dochodzą do maksymalnych prądow jakie może dać alternator. Teraz
samochodów z amperomierzami jest niewiele. Pamiętam jak to było w woldze.
Wskazowka wyskakiwalą poza zakres. A zakres amperomierza to chyba było 50A. Ale
ręki sobie nie dam obciąć ze to nie bylo 60a
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 05.12.10 23:27 Adam Płaszczyca
- 05.12.10 23:33 WS
- 05.12.10 23:38 WS
- 06.12.10 00:13 Andrzej Lawa
- 06.12.10 00:09 kogutek
- 06.12.10 00:23 kogutek
- 06.12.10 00:28 Filip KK
- 06.12.10 00:32 Filip KK
- 06.12.10 00:40 Filip KK
- 06.12.10 00:45 Andrzej Lawa
- 06.12.10 00:46 Filip KK
- 06.12.10 00:50 Filip KK
- 06.12.10 00:55 Filip KK
- 06.12.10 00:54 kogutek
- 06.12.10 01:04 Filip KK
Najnowsze wątki z tej grupy
- Więcej miejsca na buspasach :-)
- kable zawieraja skrobie?
- Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- OBD2 napięcie akumulatora
- Zasieg elektrykow
- Gwarancja na używane AUTO. Czy dziś WARTO?
- Komitet kolejkowy :-)
- #Motodziennik Używane - OGROMNE PRZEBIEGI - najlepsze silniki diesla i benzynowe ostatnio
- Dlaczego Heweliusz zatonął? Kulisy tragedii I Heweliusz. Prawdziwa historia #1
- Masz 20 sekund na poddanie się :)
- automat czy manual
- Co może być gorsze od pożaru elektryka?
- brylant
- dziś ostatni raz
- pizza motorek
Najnowsze wątki
- 2025-11-10 100 metrów odstępu od kontrmanifestacji - "prawnik" J. Kaczyński oskarża policje
- 2025-11-10 emerytura z USA
- 2025-11-10 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-11-10 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-11-10 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-11-10 Warszawa => Senior Microsoft Dynamics 365 Business Central Konsultant
- 2025-11-09 Węże do tlenu medycznego
- 2025-11-09 Więcej miejsca na buspasach :-)
- 2025-11-08 kable zawieraja skrobie?
- 2025-11-08 Klip testowy, jak sie to używa
- 2025-11-08 Warszawa => Senior Cloud Engineer - AWS <=
- 2025-11-08 Pewnie za malo zarabial, to sie musial odstresowac
- 2025-11-08 Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- 2025-11-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-11-08 Gdańsk => Senior Software Developer C++ <=




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei