-
Data: 2010-12-14 21:56:02
Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 10 Gru, 00:13, "kogutek" <k...@o...pl> wrote:
> Nie moge wierzyc w nieprawde. Udowodnij to uwierze. Nie udowodnisz bo nie masz o
> tym zielonego pojecia.
No coz, producenci nie podaja danych z ktorych mozna to od reki
policzyc... Ale kazdy, kto polaczyl kablami rozruchowymi dwa aku: full
naladowane i rozladowane tak, ze nie kreci sam zauwazy, ze opor obu
nie moze byc "prawie" zero :)
Doladowywanie aku to u mnie raczej przypadek (wszystkie dzialaja bez
tego po kila lat), ale ze wzgledu na pogode w tym roku nie pojechalem
na motomikolaje ;) wiec moge doladowac aku motocyklowe...
Test: Varta YTX9-BS 8Ah, 80A (EN)
liczac opor przy rozruchu twoja metoda: R=2.5V/80A=0,031oma
a co sie dzieje przy ladowaniu?
podpiety pod ladowarke RC-Power BC-6 daje taki sliczny wykres na
kompie (musialem posklejac kilka, bo po zmianie pradu ladowania
zaczyna rysowac od czasu 0)
Test polegal na ustawieniu pradu ladowania 0.1 0.2 0.4 0.8 1.0A na
~2min kazdy... (z tym 1A byl juz problem, bo napiecie przekraczalo
14.7 i ladowarka sama obnizala na 0.9)
http://i52.tinypic.com/fusyky.jpg
Czyli policzmy cos w stylu oporu przy ladowaniu:
0.1A wymaga napiecia 12.25
1A wymaga 14.7
czyli na tym oporze mamy spadek napiecia 2.45V przy 0.9A, co daje
2.72omy, czyli ~88 razy wiekszy, niz przy ladowaniu...
tuz po wyjeciu aku zrobilem jeszcze jeden test - podpiolem go pod
naladowany aku z samochodu przez amperomierz (Metex M-3620) na
zakresie 20A - przy roznicy napiec ~1V prad ladowania wynosil 0.3A
Jesli dalej uwazasz, ze ten aku (w obecnym stanie naladowania) da sie
ladowac pradem wiekszym niz 1A nie przekraczajac napiecia 14.7 to
napisz jak - bardzo chetnie sprawdze ;) (mam do dyspozycji 2 mierniki
uniwersalne, ww ladowarke, aku w samochodzie...)
WS
PS. Jesli chcesz pisac o jakims impulsowym ladowaniu, to wez pod
uwage , ze jesli max prad bedzie wiekszy, to sredni juz nie (albo
napiecie srednie tez wzrosnie ponad limit)
Następne wpisy z tego wątku
- 15.12.10 00:17 kogutek
- 15.12.10 00:36 WS
- 15.12.10 01:00 WS
- 16.12.10 00:42 WS
- 16.12.10 03:04 kogutek
- 16.12.10 21:00 WS
- 17.12.10 01:35 kogutek
- 17.12.10 09:28 WS
- 17.12.10 09:57 WS
- 17.12.10 12:01 Jakub Witkowski
- 17.12.10 18:55 kogutek
- 17.12.10 19:20 kogutek
- 18.12.10 01:57 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:52 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:53 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- OBD2 napięcie akumulatora
- Zasieg elektrykow
- Gwarancja na używane AUTO. Czy dziś WARTO?
- Komitet kolejkowy :-)
- #Motodziennik Używane - OGROMNE PRZEBIEGI - najlepsze silniki diesla i benzynowe ostatnio
- Dlaczego Heweliusz zatonął? Kulisy tragedii I Heweliusz. Prawdziwa historia #1
- Masz 20 sekund na poddanie się :)
- automat czy manual
- Co może być gorsze od pożaru elektryka?
- brylant
- dziś ostatni raz
- pizza motorek
- HYUANDAI NIE POJEDZIE DALEJ! Potrzebuje PILNIE POMOCY!
- Sprężarka klimy
Najnowsze wątki
- 2025-11-08 Klip testowy, jak sie to używa
- 2025-11-08 Warszawa => Senior Cloud Engineer - AWS <=
- 2025-11-08 Pewnie za malo zarabial, to sie musial odstresowac
- 2025-11-08 Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- 2025-11-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-11-08 Gdańsk => Senior Software Developer C++ <=
- 2025-11-08 Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- 2025-11-08 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D
- 2025-11-07 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-11-07 Warszawa => C Programmer <=
- 2025-11-07 Warszawa => Starszy Programista C <=
- 2025-11-07 Warszawa => Senior Programmer C <=
- 2025-11-07 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-11-07 Warszawa => Programista C <=
- 2025-11-07 Warszawa => Asystent ds. Sprzedaży i Rozwoju Klienta <=




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei