-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder1.cambriumusenet.nl!feed.tweakn
ews.nl!postnews.google.com!30g2000yql.googlegroups.com!not-for-mail
From: WS <L...@c...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Date: Thu, 16 Dec 2010 12:00:54 -0800 (PST)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 64
Message-ID: <a...@3...googlegroups.com>
References: <a...@w...googlegroups.com>
<0...@n...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 89.76.244.156
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1292529654 20620 127.0.0.1 (16 Dec 2010 20:00:54 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Thu, 16 Dec 2010 20:00:54 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: 30g2000yql.googlegroups.com; posting-host=89.76.244.156;
posting-account=TLUElgoAAADDTmlbJ6QaE_TrVIRPlJSK
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2)
Gecko/20100115 Firefox/3.6,gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2335313
[ ukryj nagłówki ]On 16 Gru, 03:04, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:
> W calej rozciaglosci popieram pomysl przeprowadzenia
> eksperyentu ktory opisales. Jeden pelnosprawny akumulator jest w samochodzie.
> Silnik pracuje. Tak ze dwie minuty na srednich obrotach niech popracuje.
> Napiecie w instalacji pownno się w takim czasie ustalic na poziomie jakie
> wymusza regulator napiecia. Drugiego akumulatora nie musisz specjalnie
> rozladowywac. Wystarczy ze bedzie po nocy po dwoch trzech odpaleniach. Ale jak
> tylko silnik odpali to od razu wylaczaj. Żeby go nie naladoac. Wtedy podlacz
> jeden porzadny kabel rozruchow do obydu minosow. A drugim polacz plusy, z tym
> ze w szereg daj swojego metexa ustawionego na pomiar pradu na najwiekszym
> zakresie. Oczywiscie jaki prad poplynie nie bedziesz w stanie zmierzyc.
> Wczesniej pzrepali sie bezpiecznik w mierniku. Mozesz zrobic zdjecie tego
> pzrepalonego bezpiecznika.
No wiec zrobilem test (jakos nie przestraszylem sie nawet tego, ze
miernik przy konektorze 20A ma podpis na czerono "UNFUSED", a miernik
ten bardzo lubie :) )
Rozladowalem jeszcze to aku do 11V (zarowka 35W/12V przez jakies
45minut, czyli ponad 2Ah - cwierc jego pojemnosci!)
Polaczylem minusy kablem rozruchowym 2.5m 700A (pozdrawienia dla
Chinczykow, ktrzy nie zalowali farby piszac na opakowaniu to 700 : )
Plusy przez amperomierz kablami z miernika (innych nie mialem jak
podpiac, ale w koncu ma zakres do 20A),
obroty w samochodzie troche ponad 2kRPM (lancuchy + 5l plynu do
spryskiwaczy na pedal gazu, pod pedalem miotla do sniegu, zeby nie
bylo na czerwonym bez chlodzenia)
No i nagralem sobie film... (mialem tez woltomierz na zaciskach
ladowanego aku, ale odczytac z filmu sie nie da - odbijaklo sie
swiatlo)
Efekt:
czas na filmie [min:sek] - prad ladowania [A]
1:18 16,58
1:20 13,87
1:24 12:45
1:28 11,56
1:34 10:73
1:40 10:30
1:50 9,93
2:00 9,67
2:10 9,51
2:20 9,36
i tu odlaczylem, bo szkoda mi troche bylo ladowac aku pradem ponad 1C
(jak widac mocno rozladowany akumulator lepiej podladowac
prostownikiem niz np. odpalac na kablach...)
No i? Dalej uwazasz, ze aku laduje sie pelna moca alternatora? (w tym
wypadku byl alternator sporo wiekszy niz w motocyklu, w koncu moto ma
aku 8Ah, astra 45Ah)
WS
Następne wpisy z tego wątku
- 17.12.10 01:35 kogutek
- 17.12.10 09:28 WS
- 17.12.10 09:57 WS
- 17.12.10 12:01 Jakub Witkowski
- 17.12.10 18:55 kogutek
- 17.12.10 19:20 kogutek
- 18.12.10 01:57 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:52 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:53 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:54 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:55 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:56 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:56 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 01:57 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 02:26 WS
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
Najnowsze wątki
- 2025-07-30 Białystok => Software Engineer .Net <=
- 2025-07-30 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-30 Kolejni bezrobotni inżynierowie na zasiłkach...
- 2025-07-30 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-07-30 Warszawa => Konsultant Wiodący SAP PP <=
- 2025-07-30 MILLER ZAORAŁ PRO-UKRAIŃSKIEGO REDAKTORA
- 2025-07-29 "cywilny przemysł stoczniowy w USA praktycznie nie istnieje"
- 2025-07-29 Błąd w Sofcie Powodem Wymiany 3 Duńskich Fregat Typu Iver Huitfeldt
- 2025-07-29 Re: PLL LOT na pokładzie zemdlało kilku pasażerów, a linie lotnicze nie zapewniły nawet podstawowego wsparcia - choćby szklanki wody.
- 2025-07-29 Re: Podkreślają też wielką szkodliwość zdrowotną wiatraków, które usytuowane bardzo blisko siedlisk ludzkich mają negatywny wpływ na zdrowie ludzkie".
- 2025-07-29 Re: bełkot reklamowy eSIM, których nikt nie chce, bo są niebezpieczne.
- 2025-07-29 Błąd w Sofcie Powodem Wymiany 3 Duńskich Fregat Typu Iver Huitfeldt
- 2025-07-29 Warszawa => IT Data Analyst (Power BI) <=
- 2025-07-29 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-07-28 Warszawa => Sales Executive / KAM <=