  • Data: 2024-02-29 14:26:10
    Temat: Re: Problemy z tankowaniem
    Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 29.02.2024 o 13:33, J.F pisze:

    > To są koszta srednio obiektywne, spytaj sie raczej ile kosztuje
    > przejazd pociągu złozonego z 10 wagonów, a ile z 20 wagonów - 10
    > pasazerskich i 10 samochodowych.
    > Fakt, ze w pasazerkim sie miesci powiedzmu 100 osób, a w samochodowym
    > ... 10 osobowych, czy nawet nie?

    No to tym gorzej jak ta relacja '10x' jest jeszcze większa. Jeszcze
    więcej by musiał kosztować transport samochodu. Ale to mniej więcej tyle
    było, znaczy te x10. Bilet 70, samochód 700 (x10, niewykluczone że
    dzisiaj jednak 1400, czyli x20, można sobie sprawdzić gdzieś na stronach
    PKP), samochód lawetą 350.

    > Z tym noclegiem to róznie bywa, więc trudniej porównać.
    > Warunki w pociągu na kuszetce (jezdzą jeszcze takie?) dosc
    > spartanskie, wiec nalezałoby porównac z tanim hotelem.

    To mówię, że są na pewno w międzynarodowych bo w Polsce musiałbyś
    wydłużyć czas przejazdu pociągu by zasnąć, wyspać się i obudzić. Da się
    zrobić, znaczy wydłużyć, ale też da się wstać rano i jechać normalne 3h
    bez dodatkowego kosztu noclegu w pociągu. Ile kosztuje dopłata do
    kuszetki nie wiem, może tyle ile spartańskie hotele za granicą :-) albo
    spartańskie schroniska młodzieżowe w górach w szczycie sezonu albo na
    długi łikend (70zł?) :-)

    > A od biedy mogę sie przespac w samochodzie na parkingu :-)

    Prawdziwi kowboje śpią jadąc na koniu :-)

    > Z Wrocławia do Wiednia akurat blisko, ale powiedzmy ze 800km chciałbym
    > przejechac, paliwa za jakies 400zl w jedną stronę
    >
    > A jedziemy np w 3 osoby :-)

    Czyli wakacje planujesz. Normalny bilet 100zł (70zł/550km), czyli w
    promocji 30% (planujesz, prawda?), 30zł. Razy trzy, to 100zł. A Ty
    spaliłeś 400. Tak to mogłoby wyglądać w Polsce.

    Za granicą zapewne drożej, ale noclegi też droższe. Ale daleko to
    samolotem lecisz. I tym bardziej zostawiasz samochód.